Drechtstreek 8 zakt nog dieper in de Put bij VVAC

Bloklandsekade 2
2975LA
OTTOLAND

Marvin Otte had zich vorige week vrijwillig aangemeld om weer eens te keepen bij “zijn”team zodoende hoefde we niet te leuren bij andere teams om ons doel te verdedigen. Voor de rest waren we overcompleet zodat GertJan het bij toeschouwer liet.

Natuurlijk gooide dat weer heel de opstelling in de war zodat ouwe reus last minute aanpassingen moest doen. Otte in de goal dan Jeroen K, Erik , René en Denes. Middenveld: Chris, Daan, Jeroen R en Timo spits Patje en de teruggekeerde aanvoerder Martin. Adriaan, Frank, Buks, Marcel waren reserve.

De tegenstander VVAC zagen er nog jonger uit dan mijn oudste zoon [23 jaar]dus zo'n wedstrijd zou het worden.

Behalve dat ze ruim de helft jonger waren konden ze ook heel snel rennen en was het vooral goed positioneren om op te vangen. Nadat de eerste storm was gaan liggen had Daan een uitgelezen kans om de openingstreffer te maken maar de bal ging hard over de ballenvanger richting hoofdveld.

VVAC richtte zich op en via een snelle combinatie over links konden zij wel scoren en keken we tegen een 1-0 achterstand aan. Ze bleven maar de snelle spits opzoeken en toen René voorbij gestoken werd moest er ff aan de noodrem getrokken worden en kon hij met geel 10 minuten bijkomen buiten de lijnen.

In deze overtal situatie wist VVAC nog eens 2x te scoren en was het voornamelijk tegenhouden voor het 8e. Met weer elf man binnen de lijnen werd de rust behaald met een 3-0 achterstand.

Met de verse krachten erin ging het 8e weer naar voren voetballen en zette de tegenstander onder druk. Dat resulteerde in diverse gevaarlijke vrije trappen van Frank waarbij net het geluk ontbrak om het net te vinden.

Ook kregen we diverse hoekschoppen waaruit Adriaan tot drie toe dacht te scoren maar lag de keeper net in de weg. Toch konden we de hatelijke nul van het scorebord krijgen, Marcel werd aangespeeld vanuit achter en met een mooie steekbal zette hij Martin alleen voor de keeper en die liet zien dat hij het scoren nog niet verleerd was 3-1.

Het 8e ging nu nog verder doordrukken maar moest toch toezien hoe uit een snelle counter de 4-1 gemaakt werd. Het was gespeeld en weer een nederlaag voor het 8e dit seizoen ondanks dat de inzet altijd aanwezig is maar de klasse ontbreekt.

Volgende week Heerjansdam uit, wie weet...