Drechtstreek8 laat zich verrassen door Sliedrecht 11

Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Dit wedstrijdverslag begint met een korte terugblik op de laatste wedstrijd van vorig seizoen: een uitwedstrijd tegen de tegenstander van toen (Sliedrecht 11) stond op het programma. Na de eerste helft stonden we toen 0-3 achter maar met een ultieme 2e helft draaiden we de wedstrijd om naar 4-3 winst. De “baggeraars” waren dit niet vergeten en wilden dit natuurlijk recht zetten! Met keeper Dinand en “verloren zonen” Steef en Kelly als versterkingen en Ouwe Reus die afwezig was omdat hij een natte-neuzen-route volgde, kwam Martin met de volgende 4-4-2 opstelling: Dinand in de goal. Achterin Gert-Jan/Adriaan/René en Jeroen K. Het middenveld bestond uit Kelly op rechts, Jeroen R. en Daan in het midden en Marcel op links. Voorin startten we met Martin en Steef. Patje, Dirk en Frank begonnen op de bank.

Vanaf het eerste fluitsignaal werd duidelijk dat het een vermakelijke wedstrijd zou worden. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en Sliedrecht liet het achtste voetballen. In de beginfase stuurde Martin over rechts Steef weg die de bal controlleerde, zich ontdeed van zijn tegenstander en oog in oog met de keeper rustig bleef: 0-1 voor Drechtstreek 8. Lang konden we hier niet van genieten want de 1–1 volgde bijna direct. Toen Steef bij een mooie counter zijn maatje Kelvin op maat bediende stonden we weer op voorsprong: 1-2! Diezelfde Kelvin had de 1-3 na een mooie actie van Martin op de sloffen maar de keeper hield het schot instinctief met zijn linkerbeen. In plaats daarvan viel de 2-2 met erachteraan de 3-2 en 4-2 (penalty). Drechtstreek was van slag maar liet het niet helemaal uit de hand lopen zodat de rust het momentum van Sliedrecht moest breken om de wedstrijd nog om te draaien.

In de rust kwam Patje voor Steef, Frank voor de leeggespeelde René en Dirk voor Jeroen R. waarbij Marcel naar de as verschoof. Het eerste kwartier wisten we de wedstrijd gelijkwaardig te benaderen: kansen over en weer maar Dinand hield gelukkig zijn doel schoon. Gert Jan moest daarna met een lichte blessure eraf en kwam Jeroen R. er weer in. Marcel verhuisde naar de rechtsback plaats. Toen kwam de mooiste aanval van de middag. “Spielmacher” Jeroen R. stuurde Martin naar de linkerkant weg, deze kaatste de bal direct naar het midden naar de wachtende Patje die de bal zonder aarzelen in de linkerhoek plaatste: 4-3. Even openden we de aanval op de gelijkmaker maar de ruimtes die ontstonden strafte Sliedrecht genadeloos af: 5-3 en 6-3 waren het gevolg. Het slotakkoord was van Martin toen we een vrije trap net buiten de zestien kregen. Kelvin lokte de buitenste man van de muur weg en Martin mikte hard naar de rechterhoek de keeper kansloos latend tot de 6-4 eindstand. Veel doelpunten maar voor het 8e een lege tas zonder punten dus. Met deze instelling zit er voor Drechtstreek 8 wel de eerste overwinning aan te komen dit seizoen. Is Peursum 6 volgende week onze eerste scalp? Komt het zien: aftrap 15.00 uur Sportpark Oostpolder.