Drechtstreek 8 weg gecounterd door Peursum 6

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Ondanks het slechte weer van de afgelopen week was veld 4 toch bespeelbaar genoeg om er op te voetballen. Het gras was dan wel niet gemaaid en de vele hobbels en kuilen komen het veldspel ook niet echt ten goede voor de lichtvoetige spelers van het 8e , maar hee dat mocht toch geen excuus zijn.

Met weer diverse aanvullingen, Milan, Renzo,Sam en Robin konden we onze eigen selectie uitbreiden. De scheidsrechter kwam deze keer uit eigen gelederen.

Coach ouwe reus was afwezig om de opstelling voor te lezen dus nam Martin de honneurs waar. Op doel: Milan dan de laatste linie met Renzo, Rene, Frank en Buks. Middenveld :Sam, Robin, Daan en Chris. Voorhoede Martin en Patje.

Het fluitsignaal voor aanvang van de wedstrijd was klokslag 15:00. Na het nodige aftasten van elkaar de eerste minuten bleek Peursum hetzelfde spelletje als het 8e te spelen. Dus tegenstander laten voetballen en bij balverlies de lange bal hanteren en gokken op een goed uitgevoerde counter.

Dit resulteerde bij beide elftallen ergernis op bij de middenvelders die continu over werden geslagen en zich kapot liepen om maar steeds de aansluiting te kunnen maken.

De keepers konden zich onderscheiden met het tegenhouden van deze snelle uitbraken. Milan hield ons dan ook lang op de been maar waar Drechtstreek 8 had moeten scoren was Peursum 10 seconden later wel succesvol in de afronding en keken we plots tegen een onnodige 0-1 achterstand aan.

Toch bleven we in een goede aanval en hopen op de gelijkmaker maar net als de laatste weken komt de eindpass niet aan of staat de keeper steeds op de goede plek om de bal te keren, en dan is een oude voetbalwet van kracht. Als je zelf niet scoort dan valt hij aan de andere kant.

En ondanks al het goede keeperswerk van Milan moesten we nog tweemaal buigen voor de rust.

In de rust werd er flink gewisseld Chris, Rene, Buks, Sam maakte plaats voor Marcel, Floran, Adriaan en Jeroen K. Denes zou de laatste 10 minuten nog invallen.

Het was nog niet onmogelijk volgens Martin als wij ook de bal over hun verdediging konden krijgen want die waren niet heel snel en dan kwamen de kansen vanzelf.

En die kwamen er ook wel maar dan duurde het weer te lang voordat de bal op doel geschoten werd of er zat een voet tussen. De 0-4 was ook weer een onvervalste counter na knullig balverlies op het middenveld werd direct de diepe snelle spits gezocht en op randje van buitenspel kon hij Milan passeren.

Het 8e ging nu echt naar voren voetballen en zette vol druk op de helft van Peursum. Dit leidde uiteindelijk tot een doelpunt van de teruggekeerde Sam nadat er al 4x op doelgeschoten was. Dit bracht het geloof weer terug en Drechtstreek ging nog verder op zoek naar doelpunten. Een uitgelezen mogelijkheid was een vrije trap van Frank maar ook deze werd weggewerkt en vanuit hier werd er weer een perfecte counter uitgevoerd waar wij geen antwoord op hadden. 1-5 .

Het geloof zakte in de grote teen en werd het alleen nog maar tegenhouden om de uitslag niet hoger uit te laten vallen.

Na het laatste fluitsignaal werd er dan ook snel bier gehaald door de inmiddels aanwezige jarige Ouwe Reus om het verdriet weg te spoelen.

Na de nieuwe statafel op het terras in gebruik genomen te hebben zagen we onze tegenstander huiswaarts keren met de volle buit.

Volgende week een uitwedstrijd naar angstgegner Hardinxveld.