Geen loon, na werken

Reeweg Oost 265
3312LK
DORDRECHT

De derde wedstrijd na de herfstvakantie was een oude bekende, RCD. Hiertegen hebben wij vorige jaar in Jo9 ook al 2 keer tegen gevoetbald. Dit waren twee spannende wedstrijd, maar beide keren nipt verloren. De eerste wedstrijd verloren we thuis met 7-8 en de tweede werd 4-6. Uiteraard was de samenstelling van beide teams iets gewijzigd, maar dat het een spannend potje zou worden, kon je wel voorspellen.

De wedstrijd was nog maar net begonnen en door een misverstand achterin, wist de tegenstander eenvoudig 1-0 te maken. Ook de 2-0 van RCD was een slordigheidje van onze jongens en dit werd onverbiddelijk afgestraft door de tegenstander. We rechtte onze ruggen en lieten ons niet uit het veld slaan. Na een mooie diepte pass op Jesse, belandde de bal voor de voeten van Varai. Deze wist hier wel raad mee en schoot de bal strak in de goal, 1-2. Niet lang daarna, draaide Fedde aan de zijlijn net over de eigen helft weg van zijn tegenstander en schoot met een afstandsschot over de keeper in het doel, 2-2. RCD had wel steeds kansjes en voor rust wisten ze er hiervan eentje te scoren, 3-2.
Na de rust bevond de bal zich steeds vaker op de helft van RCD. Dit kwam mede door Louay die altijd sterk aan de bal is en door Bruce, die steeds vaker een linie doorschoof. Collin, Fedde en Bastiaan wisten de boel behoorlijk dicht te houden, zodat we kansen hielden op meer. De altijd hardwerkende Bruce, kreeg loon na werken. Door de druk op te voeren, ging de tegenstander fouten maken en scoorde Bruce de gelijkmaker, 3-3.
De wedstrijd kon nog alle kanten op gaan, maar viel steeds een beetje meer naar de kant van RCD. Zij maakte 4-3 & 5-3.
Wat onze ploeg siert is dat ze nooit opgeven en altijd vechten als leeuwen, waardoor wij het elke tegenstanders moeilijk kunnen maken. We scoorde de aansluitingstreffer door Fedde, 5-4 en niet lang daarna kwamen we zelfs langszij door een doelpunt van Jesse, 5-5. RCD lag op de pijnbank en was klaar voor een nederlaag. Maar door het lelijkste doelpunt van het seizoen, waarbij veel duw en trekwerk aan vooraf ging, scoorde ze 6-5. Deze klap kwamen wij niet meer te boven en de “winning mood” strandde met de finish in zicht. De wedstrijd was voor ons al gespeeld en RCD scoorde nog 7-5.

We waren dichtbij de overwinning en een compliment voor de vechtlust aan het team. Resteerde nog lekkere douche in de gloednieuwe kleedkamer, die door de douchemanager in goede banen werd geleid 😊.