Bijna, mag nog niet helemaal

Wieldrecht JO10-1

18 november 2023 9:45

naar 10:15 u!

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Door het slechte weer was ons veld afgelast, maar door snel schakelen van onze club, kon onze wedstrijd op een ander veld en een half uurtje later, toch doorgaan. Net als vorige week tegen RCD, is Wieldrecht zo’n club waartegen we van kunnen winnen of verliezen. Dit blijkt wel uit de vorige uitslagen (4-4 & 2-3 winst).
Met de Sinterklaas nog amper in het land, gaven onze jongens alvast een kadootje aan de tegenstander en stonden we door een misverstand achterin al snel achter met 0-1. We zaten niet bij de pakken neer en kwamen door Louay op gelijke hoogte, na goed doorgaan van Varai. Geheel op eigen wijze, scoorde Collin de 2-1. Hij nam een uitbal net over de middenlijn en haalde met de nodige precisie uit en schoot de bal over de keeper, hoog in het doel. Terwijl wij al met ons hoofd aan de ranja zaten, wist Wieldrecht de gelijkmaker te maken en zelfs nog op voorsprong te komen, 2-3.

In de rust kwamen we tot de conclusie dat Wieldrecht een goede tegenstander is, maar dat wij in ieder geval nog beter konden. Met deze gedachte begonnen we de tweede helft.
Na een weergaloze panna van Louay, die met name door Ole luid werd toegejuicht 😊, wist Maher 3-3 te maken. Helaas liepen we weer tegen een zeperd aan en scoorde Wieldrecht 3-4. Onze aanvallend ingestelde verdedigers, zorgen regelmatig voor aanvoer van munitie voor de aanvallers en weten zelf het doel ook regelmatig te vinden. Dit resulteerde in de 4-4 door weer een doelpunt van Collin. We geloofden weer in de overwinning en voerde de druk op, maar helaas wist Wieldrecht 4-5 te scoren. Dit was de KO en terwijl we nog op de grond lagen, scoorde Wieldrecht ook nog 4-6.

We komen steeds dichter bij de overwinning en als we de balans op maken, kunnen we concluderen dat het maken van doelpunten niet echt het probleem is. Het enige nadeel is dat de tegenstander er steeds iets meer maakt. Wellicht moeten de verdedigers iets meer gedoseerd mee naar voren, zodat we minder ruimte achterin weggeven. Dit zeggende is dit lichte kritiek aan de trainers, maar maakt het de wedstrijden voor de kijkers wel spannend.