Jo10-2 maakt het spannend

Middellijn 9
3335KC
ZWIJNDRECHT

Het was afgelopen zaterdag alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. We speelde een uitwedstrijd tegen Pelikaan, waartegen we ca. 3 maanden geleden met 1-3 wonnen en de punten meenamen naar het Oostpolderpark in Papendrecht.

Net als de vorige editie, ging de wedstrijd gelijk op en waren de teams aan elkaar gewaagd. Het was de hardwerkende Jesse, die de score openbrak en zijn team op 0-1 voorsprong zette. Pelikaan kwam niet lang daarna op gelijk hoogte, 1-1. Varai stelde nog voor rust orde op zake. Hij schoot in eerste instantie nog met zijn linkerbeen op de lat, maar in de herkansing schoot hij met zijn “chocoladebeen” beheerst de bal binnen, 1-2. Dit was tevens de ruststand.

De rust deed ons beter dan de tegenstander en de aanvallers, Maher, Louay en Varai zorgde voor veel  onrust in de verdediging van Pelikaan. Door doelpunten van 2 x Louay en nog een doelpunt van Jesse kwamen we op een comfortabele 1-5 voorsprong. Tot op dit moment stond alles goed en gaven de verdedigers, Bruce, Collin, Fedde & Jesse weinig tot geen kansen weg. Mocht er een bal doorschieten, stond door altijd nog onze sluitpost, Bastiaan.
Toen voerde de spelbegeleider van Pelikaan een tactische zet uit. Op het moment dat Bruce in de aanval was, besloot de beste man, Bruce te helpen met het strikken van zijn veters, terwijl hij het spel gewoon door liet gaan. Hierdoor miste wij het kloppende hart in de verdediging en Pelikaan maakte hier dankbaar gebruik van, 2-5. Op zich niet aan de hand, zou je zeggen, maar hierdoor rook Pelikaan bloed en was ons spel opeens niet meer om aan te gluren ☹. Het werd binnen luttele minuten 3-5 & 4-5 en met nog een paar minuten te spelen, was het voor ons, vrouwen en kinderen eerst. Uiteindelijk ging het verlossende fluitje en trokken we de overwinning over de eindstreep.
De eerste overwinning na de herfstvakantie was een feit en dit was reden voor de vader van Varai om de jongens te trakteren op een overheerlijke warme stroopwafel.

Nog een paar training tot de winterstop en dan gaan we er na de winterstop weer tegenaan 💪