Zoef de Haas doet ons de das om

Groot-Ammers JO10-2

2e klasse (3e fase) 12

3 februari 2024 9:45

niet nodig

Sportpark Oostpolder
Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Afgelopen zaterdag konden Louay & Maher helaas niet meedoen, maar gelukkig konden we toch gewoon voetballen door een aanvulling van 2 gastspelers uit de Jo9-1, Max & Karsten.
We speelde tegen Groot-Ammers, waartegen wij dit seizoen nog niet hadden gevoetbald. Na een 0-1 achterstand, wist Varai behendig de bal in het doel te werken, 1-1. Groot Ammers, die zeker een goede tegenstander was, scoorde en kwam weer op voorsprong, 1-2. Zoals elke voetballer wil ook Bruce graag voorin voetballen en een doelpunt maken. Dit hebben we al eens eerder geprobeerd, maar na 5 minuten, vroeg hij toch weer of hij op zijn eigen plekkie mocht voetballen. Zaterdag wilde hij toch ook weer voorin voetballen. Wij legde hem uit dat achterin voetballen niet heel veel verschil maakt met voorin voetballen, aangezien onze verdedigers regelmatig mee naar voren gaan. En ja hoor, Bruce ging mee en nam een afvallende bal in een keer op zijn pantoffel, 2-2. Omdat Groot Ammers voor rust nog scoorde, gingen we met een 2-3 achterstand de kleedkamer in.

De wedstrijd ging redelijk gelijk op en we waren het er over eens, deze wedstrijd hoeven wij niet te verliezen. Uit een hoekschop van Karsten, kopte Fedde fraai binnen, 3-3. Het werd een spannende pot, waarbij wij kans na kans kregen om op voorsprong te komen. Maar doordat er een soort Zoef de haas, in de ploeg van Groot Ammers zat, die zo snel was dat onze jongens deze niet bij konden houden, wist Groot Ammers uit een counter 3-4 te maken. We gaven niet op en Fedde kapte aan de rechterkant naar binnen en scoorde met zijn linker in de korte hoek, 4-4. Groot Ammers loerde op de counter en deed dit helaas (te) goed, waardoor ze op het einde nog, 5-4 & 6-4 scoorden.

Hartelijk bedankt Max en Karsten voor het meespelen, jullie hebben ons goed geholpen en een prima pot gespeeld!