Samenspel loont, Maher is op dreef

Pelikaan JO10-2

2e klasse (3e fase) 12

27 januari 2024 8:30

E. Verschoor

Sportpark Bakestein
Middellijn 9
3335KC
ZWIJNDRECHT

Onze auto’s rijden bijna op de automatisch piloot naar de Peli’s, aangezien dit alweer de derde wedstrijd is, die we tegen elkaar in Zwijndrecht spelen. Geen probleem overigens, aangezien Pelikaan een leuke tegenstander is, waarvan wij, weliswaar nipt, steeds van wisten te winnen.
Deze keer overigens zonder Jesse, die op het laatste moment de overstap maakte naar Jo10-1. De penningmeester maakte een huppelsprongetje van het tranferbedrag en loopt nog steeds met een brede smile op zijn gezicht rond 😉.

In de kleedkamer bereidde we ons voor op de wedstrijd, waarbij “overspelen” de eerste keus zou moeten zijn. Lukt dit niet dan mag je ook kiezen om zelf een actie te maken. Hier is de afgelopen week goed op getraind.
We begonnen met deze woorden aan de wedstrijd op een wit bevroren veld. Het zou het tijdstip kunnen zijn geweest, waardoor we niet al te scherp waren en we met 1-0 achter kwamen. Ondanks deze tegentreffer, gingen de koppies niet hangen, sterker nog, onze jongens lieten de bal van voet naar voet over het hele veld rollen, wat een genot was om te zien. Na weer  goed samenspel, belande de bal bij Maher. Hij zag geen andere keus om te spelen en maakte, na een weergaloze Zidanedraai, 1-1.
Ons team bleef onverstoorbaar overspelen, waarbij de verdedigers Bruce, Fedde & Louay (en de tweede helft Collin) goed werden gecoacht door onze keeper Bas. De tegenstanders kregen daardoor weinig kansen, welke wij overigens wel kregen. Na een pass of schot van Fedde eindigde de bal via weer Maher in het doel van Pelikaan, 1-2. Dit was ook de ruststand.

Na een trage start in de tweede, scoorde Pelikaan de gelijkmaker 2-2. Dit was een periode dat we alle zeilen bij moesten zetten en de verdedigers flink op de proef werden gesteld. We wisten het tij te keren en het was wederom Maher, die na een subtiel passje van Varai, 2-3 maakte. We kregen hierna nog meer kansen op een doelpunt, via met name Varai, die een uitstekende wedstrijd speelde en heel goed begreep hoe je samen speelt. Hoewel hij nogal kritisch is op zichzelf en en graag een doelpunt maakt, is dat niet altijd een teken dat je een goede wedstrijd speelt.

Jongens, dit was een hele goede wedstrijd waar jullie als team erg goed speelde. Een hele goede start na de winterstop en hopelijk volgen er meer van dit soort wedstrijden 💪