Jo10-2 stelt tweede helft orde op zaken

Bas Verhoevenweg 6
2952BV
ALBLASSERDAM

Het was alweer even geleden maar afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen ons buurdorp, De Alblas, op het programma. Vaak of misschien wel altijd (tot nu toe) viel de overwinning onze kant op, maar dit is uiteraard geen garantie voor deze wedstrijd.

We begonnen de wedstrijd weer compleet, dus met Louay en Maher, die na een interland verplichting in Frankrijk er weer gewoon bij waren. Het was juist Maher, die de score opende door op de juiste plaats te staan en in de rebound 0-1 te maken. Een goed begin tegen De Alblas, die gemiddeld een kop groter en sterker waren dan wij. Op kracht kwamen ze daardoor langszij, 1-1. Gelukkig hebben wij ook een speler die een kop groter is en ook wat kracht heeft, Fedde. Hij scoorde met een mooi afstandsschot over de keeper. 1-2. Nadat Varai nog op de lat schoot, waren wij het even kwijt en De Alblas liep uit naar 4-2. In deze storm van tegendoelpunten, vie Varai helaas geblesserd uit en kon de rest van de wedstrijd niet meer meedoen. Gelukkig scoorde Collin nog voor rust de aansluittreffer, 3-4.

De conclusie in de rust was dat deze wedstrijd zeker niet verloren was en dat onze verdediging stond als een huis. Het enige wat de aanvallers moesten voorkomen, was dat ze onze tegenstanders niet moesten laten schieten van afstand, want dit was wel het sterke punt van De Alblas.
Met deze boodschap gingen onze jongens het veld in en ja, dit lag zeker geen windeieren. Door Bruce zijn onverzettelijkheid, die werkelijk voor elke bal gaat en Bastiaan, die de tweede helft een betrouwbare sluitpost was, scoorde De Alblas de tweede helft 0 doelpunten. Onze jongens schakelden een versnelling hoger en de tegenstander had het nakijken. We liepen door doelpunten van Maher (2x), Fedde (2x), Collin en een eigen doelpunt op aangeven van Louay, uit naar 4-9. Dit was ook de uitslag.

Jongens, weer een prima wedstrijd gespeeld. Ik kan het mis hebben, maar wij spelen steeds meer als team, waarbij het soms lijkt op het tikkie-takkie-voetbal van Barcelona 💪