Drechtstreek F6 wint van ASWH F5

ASWH F5

F-pupillen zaterdag, F6, 4e klasse 4.19

19 maart 2016 11:15

10:35 verzamelen bij de wok en met z'n allen richting ASWH waar we om 11:15 tegen ASWH F5 spelen. We zijn onder de indruk van het mooie sport complex, het (kunst) gras veld ligt er super bij!

11:15, de wedstrijd begint! Het team is er klaar voor en laat goed georganiseerd voetbal zien. De linies sluiten goed aan. Het eerste doelpunt voor Drechtstreek F6 zit er al snel in. Na een voorzet van Boaz, door Damian.
Het tweede doelpunt volgt na een harde kopbal door Damian: 0-2
Justin verdedigt goed mee met een ferm schot langs de lijn. Dreiging van ASWH maar Marijn staat zijn mannetje.
Sem pakt de bal op van het middenveld (zoals Guardado dat bij PSV kan) en draait naar binnen en passt de bal met een geplaatst schot naar de vrijstaande Damian. Met een hard schot staat het 0-3.
Jonah en Markus houden aan de andere kant stand en met een aantal goede ingrepen, houden ze samen met keeper Marijn de nul.
Luca zit vervolgens de tegenstander op de huid en verdedigt goed mee.
Cato staat haar mannetje en grijpt een aantal keren goed in, de druk wordt naar voren gezet. Een wissel Damian en Cato eruit en Justin en Luca erin. Nog vier minuten te gaan in de eerste helft. Bas en zijn spelers houden balbezit en de eerste helft wordt beheerst uitgespeeld, maar wacht: een uitbraak van ASWH, hun spits gaat alleen op Marijn af.
Marijn houdt op knappe wijze de nul. Helaas krijgen we door een van richting veranderd schot toch het tegendoelpunt. We gaan rusten met 1-3.

2e helft begint: het spel golft over en weer. De verdedigers bouwe op, de middenvelders passen de bal en onze aanvallers houden de keeper van ASWH bezig. Het levert 2 corners op. Helaas levert het geen doelpunten op. Aan de andere kant weten de aanvallers van ASWH Marijn ook bezig te houden (goed om warm te blijven..:-). Marijn speelt de bal naar voren. Justin neemt aan en passt de bal naar Damian die met een
ongelooflijk schot binnenkant paal scoort: 1-4. We gaan door. Sem krijgt de bal gepast en gaat alleen op de keeper af. Net naast. De ASWH keeper trapt uit, maar Boaz pakt de pak op en met onnavolgbare passeer bewegingen legt hij de bal in het net: 1-5. Vervolgens krijgt Justin een kans, hij staat alleen voor het doel, net naast.

Vrije trap voor ASWH, een aanvaller pakt de bal op, maar schiet hoog over.

We zijn weer op de helft van ASWH, Cato pakt de bal op, Sem loopt vrij, helaas zit er een verdediger tussen.

Weer druk naar voren, we krijgen legio kansen, Cato kan de bal inschuiven, weer een been van ASWH. Boaz ook een kans, er ligt weer een verdediger van ASWH voor.

De laatste minuten breken aan. De ploeg van topcoach Bas, consolideert de wedstrijd. Het fluitje klinkt, Drechtstreek F6 heeft met 1-5 gewonnen!