De Sjakies van F3 en hun wondersloffen deel 2

20 april 2016 19:00

Ilias Brands

Papendrecht, 20 april 2016 – 19:00 / VV Drechtstreek F3 – Rijsoord F2,
de clash tussen de nummers 1 en 2, wat een affiche.

De wedstrijd begon om 19:00 uur op de woensdagavond en de druk stond er direct op, want Rijsoord was gekomen om punten te halen. Drechtstreek betrad het veld in felgele shirts wat enkele oudere supporters direct deed denken aan de goddelijke kanaries van Brazilië. Het begin was rommelig en al snel stond Drechtstreek met 0-1 achter door een uitbraak van Rijsoord. Onze jongens kwamen hierna nog wel paar keer goed door met Giorginhio, Luca en Jeroen maar ze konden helaas nog geen potten breken. De keeper van Rijsoord stond steeds op de juiste plek of de bal ging maar net naast. Om het nog erger te maken keken we even later tegen een 0-2 achterstand aan en stonden de meegereisde supporters van Rijsoord al stilletjes te rekenen. Ze zagen het kampioenschap steeds dichterbij komen en waren in gedachten al bezig met een vrolijke polonaise, terwijl F-coördinator Hans de Jong van Drechtstreek steeds meer last kreeg van zijn pijnlijke kiezen.

Toen de Rijsoordsupporters nog druk aan het rekenen waren, pegelde Fin met een ferme uithaal de 1-2 binnen en kwam de hoop en de vorm van onze jongens weer terug. Even later was het rust en met de stand 1-2 ging het team van Paul en Eric richting de limonade.

De tweede helft was nog maar net onderweg toen Tim de bal kreeg en uithaalde, 2-2! Yes, open wedstrijd en gas erop. Hierna volgde een aantal spannende momenten achterin maar Thiemo en Thijs losten dit (deze keer zonder de geblesseerde Matthijs) vakkundig op. Toch werd er nog een enkele maal gevaarlijk op het doel van Drechtstreek geschoten, maar keeper Fabio maakte geen fouten, wat goedkeurend werd bekeken door zijn keepertrainers. Drechtstreek ging verder met een paar goede aanvallen via de zijkant en zo kwamen er kansen voor onze spitsen Giorginhio, Luca, Tim en/of Justin. De klok werd nu ook een tegenstander want er moest gewonnen worden. Vijf minuten voor tijd kwam de bal via een verdediger van Rijsoord voor de linker van Tim en …3-2! De supporters van Rijsoord zagen het tandenknarsend aan, maar Hans voelde geen kiespijn meer. Toch bleef het spannend, dit moesten we vasthouden. Na knullig uitverdedigen van Rijsoord ving een van hun verdedigers de bal met zijn handen. Scheidsrechter Brands wees meteen naar de stip. Strafschop dus. Hiervoor legde Tim aan maar helaas ging de bal naast. Er volgden nog een paar zenuwslopende minuten, maar gelukkig floot de scheids tenslotte voor de laatste maal. De drie punten zaten in de tas!

F3 is naast Najaarskampioen nu ook Voorjaarskampioen  !!!

Wauw wat een wedstrijd, wat een spanning en dat voor de F3. Dat belooft wat als die mannen hoger gaan spelen. Nu nog de halve finale voor de beker op zaterdag 14 mei tegen SSW F1 !