Indian summer op een woensdagavond

Be Ready JO17-1

Onder 17, JO17-3, Groep 7 01

14 september 2016 19:15

Jacco van Assenderp

Amper bekomen van de wedstrijd van afgelopen zaterdag sta ik woensdagavond opnieuw langs de lijn. Ondanks het nationale hitteplan voetbalt JO17-3 gewoon een bekerwedstrijd. En ondanks de vervoersproblemen is ook de tegenstander dankzij twee grote broers op tijd aanwezig. Met een handjevol supporters start de wedstrijd stipt om 19.15 u. En het is nog steeds heel warm. Toch hebben de jongens er zin in en de wedstrijd gaat voor Drechtstreek goed van start met een kans voor Robin vlak voor het doel, maar de lange keeper staat in de weg en de rebound van Reza gaat naast. Als Reza daarna wordt gevloerd op de rand van de 16 meter wordt de speler van Be Ready die commentaar levert direct 10 minuten van het veld gestuurd. De scheids laat niet met zich sollen. Drechtstreek weet de vrije schop echter niet te benutten. Die eerste helft is duidelijk voor Drechtstreek met een schot van Jordi op de paal en de rebound van Brett J over. In de verdediging weet Jarno een uitbraak van Be Ready te voorkomen en dan is het al weer tijd voor de wissels. Voorin blijven we met Liam en Brett J kansen creëren en achterin geven Luca T en Brett G niets weg en ook Joost heeft de bal klemvast. Helaas laat de keeper van de tegenpartij zich ook van zijn beste kant zien en weet met één voet te redden. Ondanks de 10 minuten man-meer-situatie en meer kansen gaan we toch met een 0-0 stand de rust in.

Inmiddels is het supportersaantal van Drechtstreek exponentieel gestegen. Mogelijk dat de concentratie daardoor even was verslapt, maar voordat de trainers het door hebben is het 0-1. Daarna krijgt Drechtstreek nog vele kansen, waaronder juweeltjes van Daniq maar volgens de opa van Jordi moet je de bal er bijna in pissen. Hij wil er niet in. Daardoor neemt de druk achterin flink toe en Luca T, Rens, Robin en Martino moeten alle zeilen bij zetten. Door de wil om tenminste een gelijk spel eruit te slepen komt Luca van S wat wild in op de keeper en nu is het Drechtstreek die 10 minuten met 10 man speelt. In deze 10 minuten is het vooral Henri die heel wat aanvallen weet te pareren en komt Drechtstreek langzaam weer uit de verdrukking. En dan is het, na hard werken door Daniq, een corner en peert Reza de afvallende bal vanaf 25 meter snoeihard in het net. Vlak voor het eindsignaal opteert Be Ready nog een keer voor hands in de 16 meter en trekt Luca T nog een keer aan de noodrem. De door Be Ready prachtig genomen vrije schop wordt echter door Joost meesterlijk uit de kruising geplukt en zo eindigt een zwoele septemberavond in een 1-1 eindstand. Op naar de eerste competitiewedstrijd. Als de stijgende lijn wordt doorgezet wordt de volgende wedstrijd gewonnen.

Groet Collarette