Achilles Veen JO17-1 tegen Drechtstreek JO17-3: Testosteron-bommen

Achilles Veen JO17-1

Onder 17, JO17-3, Groep 7 01

10 september 2016 11:45

Tjonge, wat is dat weer lang geleden.... De jongens starten met Joost op doel. Jarno, Brett G, Luca T en Henri in de verdediging. Martino, Jordi en Daniq op het middenveld en Brett J, Liam en Gianni in de voorhoede.
De wedstrijd begint wat voorzichtig en er gaat veel over links en Gianni heeft na ruim 5 minuten nog geen bal gehad. Het kabbelt wat rustig op en neer in die eerste helft en het is vooral warm. Even een spannend momentje als Joost een bal niet mag oppakken en een aanvaller van Achilles Veen het hem moeilijk maakt, maar Joost lost het koelbloedig op door de bal rustig tegen de aanvaller te schieten waarna hij hem wel mag oppakken. Links en rechts hebben we wat kansjes als Gianni bijvoorbeeld over schiet. Maar ook aan de andere zijde zijn er kansen, maar Joost weet zich staande te houden in een 1 op 1 duel en Jarno staat klaar om de bal weg te werken. Ook Henri laat zich niet wegzetten en Luca T verdedigt goed.
En zo klinkt met een 0-0 stand het rustsignaal.

Vlak na rust creëert Drechtstreek een mooie kans als Reza gretig de bal opeist en daarmee Luca van S in stelling brengt. En dan slaat de sfeer om. De aanvallers van Achilles Veen trekken en duwen veel en schieten de bal weg als de scheids tegen ze fluit. De drechtstrekers raken zichtbaar geïrriteerd. En dan is één van onze jongens niet meer in staat zich verbaal in te houden en moet helaas het veld verlaten.  Het is niet duidelijk of dat tijdelijk is of definitief en of er wel of niet een speler als vervanger mee mag doen. Blijkbaar krijgt hij rood. Het blijft allemaal wat onduidelijk en je merkt dat de wedstrijd aan de scheids ontglipt. Hierdoor slaat de sfeer snel om en verhard de wedstrijd. De jongens zijn meer met de tegenstander bezig dan met de bal en moeten elkaar regelmatig tot de orde roepen om ervoor te zorgen dat de wedstrijd niet helemaal ontspoort. Over en weer worden gemene overtredingen begaan en een wedstrijd die rustig begon ontspoort en  22 best aardige jongens ontaarden in een stel testosteron bommen. Gelukkig blijven de trainers uitermate kalm en zo blijft het gelukkig toch nog voetbal, met een paar prachtige kansen voor Drechtstreek maar met uiteindelijk een doelpunt voor Achilles Veen. Daarna mag Drechtstreek toch weer met 11 man spelen en neemt de druk op Achilles toe, maar ondanks een opmerklijke acteerpoging van Martino in de 16 meter blijft de eindstand 1-0. Jongens blijf vooral voetballen, speel de bal snel van man tot man, want dan hebben ze geen kans voor het fysieke spel. Vertrouw in je eigen kunnen en zet ergernissen om in nog meer inzet. Houd je mond en help elkaar. En vooral......hou het leuk, het is maar een spelletje.

Groet Collarette