JO17-3 doet opnieuw goede zaken

VVGZ JO17-2

24 september 2016 10:15

Na een flitsende start vorige week, willen we deze week net zo’n mooi resultaat neerzetten. De jongens beginnen dan ook weer zeer gedreven en na het eerste aftasten lijkt Drechtstreek de sterkere ploeg. Jordy opent het offensief met een eerste schot op doel, Brett G. Laat zien dat hij voetballend de meerdere is als hij een VVGZ-ter mooi uitkapt en Jarno kaapt met een nuttig tikje de bal net voor de voeten van een aanvaller weg. Luca T en Henri zetten samen heel beheerst een mooie aanval op en er lijkt geen vuiltje aan de lucht. Maar dan komt VVGZ als een duveltje uit een doosje met een hele snelle, goed genomen, inworp en staat Drechtstreek in één keer onder druk. Gelukkig weet Jarno deze gevaarlijke aanval tijdig te stoppen zodat Joost niet hoeft in te grijpen. Oké, het wordt dus geen kat in het bakkie, maar ...... Luca van S laat zien wie de sterkste is en opent in de 12e minuut de score na een mooi opgezette aanval. 0-1. Helaas beginnen dan ook de pijntjes en moet Brett J al vroeg in de wedstrijd naar de kant met een blessure. Op het veld zet Reza goed druk en passt Robin Liam strak in de voeten. Als Luca van S. Met een enorme sprint de bal net binnen weet te houden speelt hij helaas slechts de tegenstander de bal in de voeten, maar Henri staat op scherp en weet ook deze gevaarlijke actie, met een beetje hulp van Reza, tijdig af te stoppen. Het is dezelfde Reza die Luca van S. aanspeelt, waarna deze hem prachtig over de keeper lobt. 0-2. Ondanks de pijn zorgt Rens ervoor dat er geen aanvallers door de linies breken en de druk op de VVGZ-se keeper blijft hoog met een schot van Robin en een schot van Gianni, maar beide keren zit de keeper er goed bij. De frustratie bij VVGZ lijkt toe te nemen, maar onze jongens blijven uitermate kalm en laten zich niet opfokken.

Na de rust wordt het spannend of alle geblesseerden het redden tot het einde. Reza, Brett J, Jordy, Liam, Robin en Rens hebben allemaal lichte blessures, maar het spel is nog lang niet gespeeld. Achterin worden de linies goed gesloten gehouden en als er een bal verprutst wordt, loopt Henri goed met de gevaarlijke nr 7 mee, zodat die de bal er net niet in kan schuiven. Luca T bewaart het overzicht en zet zijn mannen op de juiste plaats en Jarno verschalkt diezelfde nummer 7 met een listig hakballetje. Brett G komt, net als vorige week, weer mee naar voren en laat de keeper van VVGZ schrikken met een snoeihard schot. Ondanks de pijntjes zetten de geblesseerden zich zo veel mogelijk in voor het team. Zo scoort Liam bijna vanuit een zeer lastige hoek, maar de bal wordt van de lijn gehaald. Nr 10 raakt steeds meer gefrustreerd en maakt enkele forse overtredingen. Aan deze reeks van overtredingen komt een eind als hij, na het wegbeuken van Jarno, zelf geblesseerd raakt bij zijn poging een doelpunt te scoren. Zelfs eigen supporters gunnen hem dit doelpunt niet en VVGZ moet met 10 man verder. Ondanks de inzet weet Drechtstreek niet te profiteren van de man-meer situatie en inmiddels sluiten de uitgeleende spelers van VVGZ aan en komen zij weer met 11 man in het veld te staan. Deze nieuwe aanvallers zetten gelijk druk naar voren en Drechtstreek weet dat het alles op alles moet zetten om de voorsprong te behouden. Het is dan ook heerlijk dat in deze fase, waarin Drechtstreek het zwaar heeft, opnieuw een doelpunt door Luca van S. wordt gescoord. 0-3, dat geeft wat lucht. Maar de middenvelders hebben alles gegeven en zijn moe en dan staat de achterhoede er plots alleen voor en kan ook de goed keepende Joost een tegentreffer niet voorkomen 1-3. Luca van S. is niet van plan zijn mooie zaterdag te laten verpesten en gaat als een stormram en het spel is weer naar voren gericht. Daniq ziet zijn balletje er heel beheerst net naast gaan en ook Brett J kan zijn kansje niet verzilveren. Uiteindelijk is het Brett G, die met een poeierd vanaf de middenlijn, de keeper zo hard laat schrikken dat deze niet anders kan dan een corner weggeven. Deze laatste corner van de wedstrijd  wordt door Brett J. zo vanaf de cornervlag in het doel gewerkt. De VVGZ-se verdediging stond erbij en keek erna. 1-4. Een mooie wedstrijd waarbij vooral de vechtlust en inzet opnieuw aan de basis stonden van een goed eindresultaat. Ondanks de zware indeling kan dit team een heel leuk seizoen tegenmoet gaan.

groet Collarette