Drechtstreek 1 zet opmars voort met winst op VVAC

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

8 oktober 2016 14:30

Helden, D.A.P.H. van

VoetbalVereniging Alblasserwaard Centrum kwam op bezoek aan de Parkweg in Papendrecht. Het was voor Drechtstreek zaak om de goed ingezette reeks van de laatste weken door te zetten om de top van de ranglijst in het vizier te houden. De toeschouwers kwamen niet bedrogen uit: er ontstond een boeiend gevecht waarbij de brigade van Miguel Munoz met een 2-0 overwinning aan de goede kant van de score bleef.

Drechtstreek begon geconcentreerd aan de wedstrijd en kreeg in het begin gelijk een paar kleine kansen. De op deze middag zeer ijverige Mark Kunst kreeg reeds vroeg in de wedstrijd een gele kaart  wegens commentaar op de leiding nadat hij iets te opzichtig claimde dat hij recht had op een penalty. In de 25e minuut komen de blauw-witten verdiend op voorsprong. Op een assist van Mark Kunst tikt Joey d’Haan geraffineerd de 1-0 binnen. Drechtstreek had de controle op het middenveld en zette gelijk weer druk op zoek naar een verdubbeling van de score. Dit resulteerde voor de rust niet in een doelpunt maar nog wel in twee kansen van Mark Kunst: in de 26e minuut belandde zijn schot op de lat en in de 36e minuut werd zijn inzet door de VVAC-keeper gekeerd richting de paal.  Met een geflatteerde 1-0 ruststand zochten beide teams de kleedkamers op.

In de tweede helft kregen de bezoekers hetzelfde beeld voorgeschoteld: Drechtstreek domineerde de wedstrijd en de kansjes die VVAC kreeg bleven onbenut. Het enige dat je de ploeg van Munoz kon verwijten is dat ze niet sneller afstand namen van hun tegenstander en de wedstrijd sneller in hun voordeel konden beslissen. Zo kopte in de 60e minuut (na een corner van Randy Kroos) Rick Sieses fraai richting de goal maar wist een verdediger van VVAC de bal van de lijn te halen. Drechtstreek bleef slordig in de afwerking maar de ploeg uit de Alblasserwaard kon hier niet van profiteren. Het was uiteindelijk Rick Sieses die na een assist van Mark Kunst vlak voor tijd hard onder de keeper door schoot: 2-0. Hiermee was de wedstrijd beslist en bleven de punten in Papendrecht!

Drechtstreek klom door deze verdiende zege naar de derde plaats in de stand in de 3e klasse C met 10 punten uit 5 wedstrijden. Aankomende wedstrijd is wederom thuis: dan komt Groote Lindt op bezoek op Sportpark de Oostpolder. Een bijzondere wedstrijd voor coach Miguel Munoz gezien het feit dat hij deze formatie meer dan 2 jaar onder zijn hoede heeft gehad. Aftrap op zaterdag 15 oktober aanstaande is 14.30 uur.

(foto: Rebecka Norder)