Het seizoen is weer begonnen

VVGZ 7

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

17 september 2016 16:00

Met vol goede moed en zin ging het 7e op bezoek naar de vogels op het Noordpark in Zwijndrecht.

Door het goede reusltaat van vorig jaar voelde we ons gesterkt dat er iets te “halen” viel.

Maar met een heel ander team van VVGZ zijde , oud eerste spelers , zou het wat lastiger maar niet onmogelijk zijn om voor de winst te gaan. Eerste half uur doorkomen en dan toeslaan en uitspelen.

Met een basis van Sven, Chris,L1 ,Adriaan ,Denes achterin . Middenveld Marcel ,Martin ,Patrick,Dirk.Spitsenduo Patje en Rico . Op de bank Samy en René . Rikash hanteerde de vlag.

Het eerste half uur kwamen we ook goed door en speelde we zeker niet slecht . De eerste kans kwam uit een vrije trap van Chris waaruit een schietkans voor Rico kwam maar helaas de deklat raakte en de bal weer terug het veld in kwam en wrerd uitverdedigd door VVGZ.

Met een paar onvervalste counters waren de oudjes gevaarlijk maar de verdediging stond zijn mannetje en Sven had een paar hele goede reddingen nodig om zijn doel schoon te houden.

Na weer een goede aanval van onze zijde sneed Dirk met de bal aan zijn voet naar binnen en haalde met een droge knal hard uit. Helaas spatte ook deze poeier hard op de lat uiteen en zoals altijd in het voetbal valt het doelpunt dan aan de andere kant en keken we ineens tegen een 1-0 aan.

Toch gesterkt door de kansen bleven we druk zetten met als beloning het deksel op de neus 2-0.

Tevens ruststand . In de rust René voor Marcel ,ikash voor Dirk en Samy voor Patje.

Na rust gelijk al een hele goede mogelijkheid voor Samy om te scoren maar met kunst en vliegwerk van VVG zijde ging de bal er niet in.

Prompt de 3-0 achter onze oren en de wedstrijd was gespeeld. We bleven echter wel voor onze kansen spelen en het was een voorzet van Rico die in het eigendoel werd gewerkt 3-1.

Misschien toch nog een minimaal gelijkspel eruit trekken? Nee helaas de vermoeidheid sloeg toe en echt een vuist konden we niet meer maken , met enkele zachte schoten op doel die een makkelijke prooi voor de keeper waren kwamen we niet en zo kon het geslepen VVGZ het uitspelen naar 6-1.

Helaas er had meer ingezten als wij de eerste goal hadden gemaakt , maar dat is achteraf.

Na enkele afzakkertjes op de Oostpolder was de sfeer al snel omgeslagen en werd er alweer druk over de wedstrijd van volgende week thuis tegen Arkel gepraat.