geen rol weggelegd voor Drechtstreek 7 bij Pelikaan

Pelikaan 11

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

1 oktober 2016 15:00

Met een volledige bezetting van 16 man op papier en een goede spirit gingen we vol goede moed naar sportpark Bakestein om daar voor punten te gaan tegen het altijd lastige Pelikaan.
Na 2 nederlagen op rij in de competitie moest er vandaag minimaal een punt meegenomen worden naar de Oostpolder .

Met een gewaagde 1-3-4-3 gingen we er vol voor.

Met Winash op de goal , de jarige Alexander , en L1 zouden de spitsen in bedwang houden terwijl René er dan achter zou blijven om de gaten dicht te lopen.

Rikash , Martin , Patrick , Dirk middenveld en Ricardo , Patje , Lars voorin.

Dit moest goed gaan komen en zeker toen de tegenstander het veld op kwam lopen dachten we dat het mogelijk moest zijn , onderschatting alom.

Met een lekker zonnetje in het gezicht maar wind tegen konden we aardig mee voetballen maar echt ver over onze eigen helft kwamen we nooit . Het was Pelikaan dat steeds gevaarlijk was en een doelpunt kon niet uitblijven alleen de manier waarop was een tegenvaller. René verlengde met het hoofd de bal van de Pelikaan keeper naar Winash die zich verslikte in de snelheid van de bal/wind en de spits van Pelikaan reageerde alert op de losgelaten bal en de 1-0 was een feit .

Toch lieten we ons niet ontmoedigen en probeerde het wel maar de man in het geel werkte ook niet mee in ons voordeel. Pelikaan kon nog 2x scoren voordat wij in de 32e minuut pas onze eerste kans creeerde .

En met een penalty tegen wat eigenlijk een vrije trap voor ons had moeten zijn gingen we met 4-0 de rust in.

Met Samy , John , Denes , Chris en Marcel als verse krachten en wind mee konden we misschien nog het tij keren maar Drechtstreek 7 bleef inspiratieloos voetballen en speelde een bijrol in deze wedstrijd. Met nog 2 schoten op doel van Drechtstreek zijde en 4 doelpunten van Pelikaan werd er een eindstand van 8-0 bereikt in 90 minuten voetbal.

Daar het de laatste wedstrijd van 1 der Peli's was werden we nog wel getrakteerd op een verdiend biertje , dat we daarna nog even zijn blijven hangen onder het genot van nog een afzakkertje spreekt voor zich.

Wellicht volgende week Asperen uit dat we daar punten kunnen pakken en anders blijft er dit seizoen nog maar 1 doel over waar we moeten excelleren en dat is Rood/Zwart op 22 Oktober .