Penalty’s beslissen de wedstrijd

Dubbeldam JO17-3

15 oktober 2016 10:30

Zo eens kijken of we de blamage van vorige week recht kunnen zetten. Deze wedstrijd blijkt al snel aardig in evenwicht te zijn met kansen aan beide zijden. Jarno heeft aanvankelijk wat moeite met zijn tegenstander maar Joost staat als vanouds vol zelfvertrouwen in zijn doel. Door de regen (Yeh, fijn voor mijn tuintje) is het veld glad en Reza glijdt dan ook uit, maar herstelt zo snel dat Dubbeldam hier geen enkel voordeel uit kan halen. Even zijn alle supporters onder de indruk van een heel slim hakballetje van Dubbeldam waardoor er een vrije schietkans voor het doel ontstaat, maar gelukkig is Joost niet onder de indruk en redt goed. Toch zijn er ook genoeg aanvallen van onze zijde als Daniq kan doordrukken en een corner afdwingt. Maar de grootste kans ontstaat als Reza de bal tot in de 16 meter brengt en een pass op Liam geeft. Helaas treft Liams schot de paal. Na de wissels neemt Luca van S. de linksback positie in. Natuurlijk zorgt hij gelijk voor meer druk naar voren maar laat af en toe zijn man gevaarlijk alleen achter.  Na een mooie pass van Brett J. op Thomas, neemt  Thomas de bal gruwelijk goed mee in de draai, maar weet de goed keepende keeper niet te verschalken. En zo gaan we met een 0-0 stand de rust in.

Voordat alle supporters terug zijn uit het kleedlokaal is het helaas 1-0. In de 16 meters worden twee aanvallers van Dubbeldam vrijgelaten en dan kan Luca van S. alleen nog maar heel hard tegen die bal aan knallen. Helaas nemen zijn aanvallers-genen het dan automatisch over en de bal belandt snoeihard achter Joost in de touwen.  Daniq snapt er niets van. De werklust en inzet nemen hierdoor alleen nog maar toe en ondanks dat sommige jongens op onvertrouwde plaatsen staan opgesteld wordt er hard gewerkt waarbij Martino de taak op zich neemt om de langste man van het veld aan te pakken. Kort na het eigen doelpunt poetst Luca van S.  het smetje "eigendoelpunt" van zich af door de gelijkmaker te scoren na een mooie opbouw en doorgaan van Gianni en Luke. 1-1. Het wordt een heerlijke pot om naar te kijken met vooral hard werken. Zo dwingt Robin een inworp af en kan Luca T. aardig opstomen, maar het is zijn broer Daniq die in een 1-2-tje met Thomas belangrijk is voor het tweede doelpunt, ditmaal gescoord door Thomas. 1-2. Dezelfde Thomas wordt nog twee keer neergelegd.  Eén keer net buiten de 16 en één keer erin, maar een zuivere pingel wordt door de scheids niet gegeven. De minuten tikken voort en de door Brett G keihard weggeschoten bal zorgt voor dankbaar oponthoud. Maar dan in de laatste minuut wordt het druk voor het doel van Joost en komt een Dubbeldammer wild in en .... valt en ... heeft pijn.  Ja dan legt de scheids de bal wel op de stip. Het voelt niet helemaal eerlijk en daar kan één van onze jongens  niet mee omgaan en krijgt rood voor protesteren. Een wel heel zware straf, maar je moet gewoon je mond houden. Je bent een geweldige voetballer en belangrijk voor het team dat je hiermee dus behoorlijk benadeelt. Natuurlijk gaat de bal erin en is de eindstand 2-2. Gezien het verloop van de wedstrijd niet onterecht maar een andere beslissing had zo ook tot 1-3 kunnen leiden.

Kom op jongens we hebben nog steeds aansluiting met de top dus volgende week gewoon Oranje Wit verslaan.

Groet Collarette