En toen ging het bijna mis

Groote Lindt JO17-1

26 november 2016 11:45

Hilko Koster

Vandaag een gemakkelijke wedstrijd op het programma. Tegen hekkensluiter Groote Lindt moeten toch wel 3 punten zijn te halen. Ja en daar gaat het dan mis. Gelijk vanaf het begin staat  Drechtstreek te klungelen. Geen pass komt aan. Er wordt over de bal getrapt en echt hard lopen doen ze ook niet. Langs de kant vragen we ons af wat er fout gaat.  Zijn ze te laat naar bed geweest? Hangt er een virus in de lucht? Of is het inderdaad de bekende onderschatting? Hoe dan ook binnen 5 minuten kijken we tegen een 0-1 achterstand aan. Oké, dan denk je dat ze wel zijn wakker geschud, maar Groote Lindt ruikt een kans op punten en blijft het Drechtstreek lastig maken. Toch creëren we ook kansen, met een vrije schop van Brett J, een strakke pass van Robin op Gianni en een kansje voor Reza, maar we kijken nog steeds tegen een achterstand aan. Brett J brengt hierin gelukkig verandering als hi,j nadat hij in de 16 meter wordt neergehaald, zelf de strafschop opeist en hem heel beheerst binnen schiet. Zo, nu kunnen we gaan voetballen. We zien Drechtstreek langzaamaan wat beter in de wedstrijd komen, maar ook Groote Lindt komt af en toe gevaarlijk uit de hoek. Gelukkig staat Joost op scherp als de bal met een listig hakballetje wordt teruggelegd en er een snoeihard schot vanuit de tweede lijn volgt. Aan onze kant heeft Robin een wereldkans, maar zijn schot wordt via de keeper en de lat uit het doel gehouden. Het moet gezegd: de gelegenheidskeeper van Groote Lindt keept een zeer solide wedstrijd, maar als hij het schot van Daniq nog weet tegen te houden is het opnieuw Brett J die de bal in het doel schiet. 2-1.

Na rust wordt Brett G, net als vorige week als linksbuiten ingezet en neemt Jordy de verdediging over. Deze tactische move werpt opnieuw zijn vruchten af, want na een lange rush over het veld van Brett G kan Daniq de 3-1 maken. Niet veel later staat Robin aan de basis van de 4-1, die door Daniq over de keeper wordt gelobt.  Als de Daniq in een volgende aanval de bal breed legt op Luca v S is het de keeper die het feestje verstoort. De druk wordt echter zo ver opgevoerd dat Groote Lindt het eigen doel treft 5-1.  Henri speelt een solide wedstrijd net als Rens in de eerste helft en ook Luca T heeft het nu achterin goed onder controle. Jarno die een wat mindere dag heeft, wordt goed geholpen door Brett J en weet uiteindelijk met een goed getimede sliding nog een doelpunt te voorkomen. Gianni, die ziet dat de keeper nog niet terug is in zijn doel, neemt een super snelle corner en Martino is niet te bang om nummer 14 (dubbel zo groot en dubbel zo zwaar) aan te pakken en zo zien we uiteindelijk toch weer het Drechtstreek zoals we het kennen.

Wellicht geen topwedstrijd, maar wel een met wilskracht en doorzettingsvermogen.  Eens kijken of we volgende week revanche kunnen nemen op Oranje Wit. Ik heb er alle vertrouwen in, want als die mannen willen, dan kunnen ze alles!!!!!!!!!!!!!!!!