Kanjers!!

SC Emma JO17-1

10 december 2016 11:15

Arco Vermaas

Zelf nog helemaal hyper van het feit dat ik gisteren mijn laatste examen heb afgerond, kom ik voor het eerst van mijn leven iets te laat uit de kantine en ontdek dat ik al 2 doelpunten heb gemist. Een vroege openingstreffer van Emma en de door de tegenpartij, vanwege buitenspel, zwaar betwiste gelijkmaker van Brett G. Dit belooft een interessante pot voetbal te worden. Door het gemopper komt Emma ook nog eens 10 minuten met 10 man te spelen, maar ondanks een Alcatraz waardige uitbraak van Reza, weet Drechtstreek niet te profiteren van deze man-meer situatie. De jongens knokken voor wat ze waard zijn. Ik heb nog nooit een zo hard werkend ploegie gezien. Maar ook de trainers hebben een goede tactische keuze gemaakt, met Rens op het middenveld, waar hij meer minuten kan maken dan ooit. Achterin moet de verdediging alle zeilen bijzetten waarbij Henri zijn handen vol heeft aan de nr 11 van Emma. Hij geeft weinig weg en gaat er als een echte vent soms fors in. Toch kan de ook hardwerkende Jordy een doelpunt niet voorkomen en hij blijft verslagen in het doel zitten. 1-2. Maar vandaag staat hier een team dat zich niet uit het veld laat slaan. Ze coachen elkaar goed en elke teen wordt gestrekt om de bal nog net te raken. Door deze inzet kan Rens een machtige voorzet geven, kopt Gianni net onder de bal door en schampt Brett J de bal omdat hij licht wordt vastgehouden. Maar deze scheids vindt dit niet goed en legt de bal op de stip waarvandaan Brett J, koelbloedig als hij is, het doel treft. 2-2. Opnieuw is Emma het niet eens met de beslissing van de scheids maar met deze stand gaan we toch echt de rust in.

Na rust wordt het door wat kleine pijntjes nog wat spannender. Zeker als een van de Emma-spelers oog in oog met Joost komt te staan. Maar ja Joost is Joost en die heeft geen zin meer in nog een doelpunt en eist de bal heel overduidelijk op. Maar het toverwoord van deze wedstrijd is toch echt TEAMWORK, waarbij bijvoorbeeld Jarno zijn lichaam goed gebruik zodat Reza de tijd heeft om met een sliding de bal weg te werken. Niet veel later is het het teamwork tussen Luca van S en Robin dat Daniq in de gelegenheid stelt 3-2 te maken. Zelf schiet Luca van S nog een keer over en een schot van Brett G wordt gestopt. Maar de mooiste kans is voor Brett J als Gianni weer een van zijn mooi geplaatste voorzetten geeft. Helaas kan Brett deze kans niet verzilveren en is het verder alle hens aan dek om samen het doel van Joost schoon te houden. Jarno, die nu de nr 11 aan zijn kant heeft, wordt hierbij goed geholpen door Martino en soms zelfs door Brett. En Luca T verbijt de pijn en met vereende krachten wordt niets meer weggegeven. Onze kanjers verlaten met een zwaar bevochten overwinning het veld en mogen super trots op zichzelf zijn. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop die we van horen zeggen met een rondje patat gaan afsluiten. Ik heb er nu al weer zin in.

Groetjes Collarette