Pelikaan JO11-3 - Drechtstreek JO11-2

Pelikaan JO11-3

24 september 2016 10:00

JO11-2 was vorige week het najaarsseizoen uit tegen Sliedrecht begonnen. De wedstrijd ging met 4-1 verloren maar gaf ons goede hoop voor een mooi en spannend seizoen.

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Pelikaan JO11-3 op het programma.

Jammer genoeg waren we niet compleet want Bas was er deze week niet bij.

Op het veld in het zonnetje starten onze mannen met de warming up. Het team zag er wakker uit en was hongerig voor een eerste overwinning. Er leek geen vuiltje aan de lucht zover maar…..

Bij de laatste bal welke op het doel geschoten werd kwam onze keeper Rui verkeerd terecht en blesseerde hierbij zijn pols. Het deed teveel pijn om te keepen en het was beter om er even naar te laten kijken.

En toen…..???

De beslissing werd genomen dat Dylan zou gaan starten als keeper en dat bleek later helemaal geen verkeerde beslissing.

De scheidsrechter floot voor het begin van de wedstrijd en de mannen zaten er gelijk goed bovenop.

Het spel ging op en neer en je kon zien dat de mannen aan elkaar gewaagd waren. Er waren kansen aan beide zijden maar beide keepers wisten hun doel tot dat moment schoon te houden.

Toen werd er gefloten voor een overtreding door Pelikaan en Maikel (onze centrale verdediger) ging achter de bal staan. Met een droge knal verdween de bal achter de keeper in het net. De 0-1 stond op het scorebord en op basis van het spel zat er nog meer in.

Het spel golfde weer op en neer en Dylan voorkwam de 1-1 met een prima reflex met zijn arm waardoor hij de bal uit het doel kon tikken.

Bij de volgende aanval sloot onze verdediging weer goed aan en de afvallende bal kwam bij Mohamed voor zijn schoen terecht. Zijn eerste inzet werd nog geblokt maar zijn tweede uithaal vloog met een sierlijke boog over de keeper het doel in…… 0-2 !!!!.

Toen was het gelukkig tijd voor de rust en drinken want de mannen waren moe en konden het vocht heel goed gebruiken.

Na de rust pakten we het spel weer op en bleven goed druk zetten op de bal.

Door dit spel kregen we opnieuw kansen en scoorde Justin uit een mooie met Daniel opgezette aanval de 0-3. Dit zou toch niet meer fout moeten kunnen gaan?

Met nog ca. 10 minuten te spelen zette Pelikaan nog een keer aan en nu kwamen wij onder druk te staan.

Een aanvaller van Pelikaan schoot de bal heel goed diagonaal via de binnenkant van de paal het doel in. Je zag de mannen van Pelikaan opleven en gesteund door het thuispubliek gingen ze op zoek naar de aansluitingstreffer. Deze volgde niet veel later en daardoor werden de laatste 5 minuten nog hele spannende minuten.

Maar het team hield stand. De aanvallers (Daniel, Jesse, Ryan, Justin en Mats) verdedigden goed mee en het driemansblok Maikel, Niels en Mohamed bleef overeind.

Na het laatste fluitsignaal kwamen de emoties los. De mannen waren compleet leeggespeeld maar het was niet voor niks. De volle 3 punten gingen mee terug naar Papendrecht.

Wij (Stefan en ik) en ik weet zeker dat dit ook geldt voor de ouders zijn super trots op ons TEAM en we gaan vol vertrouwen deze week weer lekker trainen om volgende week weer een mooi resultaat neer te zetten.  TOP GEDAAN JO11-2 !!!

Henry Koopman
Trainer/coach JO11-2, Trainer JO15-7