Gelijkspel voor JO11-2

Groote Lindt JO11-2

8 oktober 2016 9:45

Quinten Veenma

Zaterdag ochtend 8 oktober 2016. Best wel koud. De mannen in opperste stemming. Allemaal uitgeslapen. Mannen klaar, tegenstander klaar en de scheidsrechter klaar. 9.45 het begin signaal.

Rui weer hersteld van zijn blessure en kon ons doel weer verdedigen. Helaas was Niels nog niet zover, maar zat wel langs de kant om zijn team aan te moedigen. Mohammed was een dagje uit naar de Efteling, om daar alle gevaren te trotseren. De Drechtstrekers begonnen goed. Direct vanaf de aftrap jagen om de bal te veroveren. Alleen na een paar minuten een mooie trap van een Groote Lindt speler, vanaf een flinke afstand echt strak in het kruis van het doel. Deze bal zou Rui zijn vader ook niet gepakt hebben. 0-1 achter. Dat konden ze niet op zich laten zitten.

De mannen ging nog een tandje bijzetten, wat uiteindelijk na diverse schot pogingen op het doel van Daniël, ook in de gelijkmaker resulteerde die van Daniël kwam. Mooi dat was 1-1. En ze gingen verder. Er werd in de eerste helft goed samen gespeeld. Op een gegeven moment zag Maikel dat Justin vrij liep en bereikte hem met een strakke pass, waarna Justin met zijn linker been de bal in het doel liet verdwijnen. 2-1. De tegenstander kwam er echt niet aan te pas. Er werd goed kort op de man gespeeld. Bas was heel goed op dreef en werkte keihard om de bal te veroveren, wat dan ook heel regelmatig lukte. Ook het samenspelen voorin was heel goed. Jesse nog hard knokkend om de bal, waarna Ryan (bijnaam Raymar) zich als een echte sterspeler, zich vrij speelde en dit bekroonde met een doel punt. Hoppa 3-1. Ook Mats ging vol voor de aanval, maar kreeg niet een echte doelkant, wel een paar goede ballen doorgespeeld. Geen vuiltje aan de lucht. De spelers gingen vol zelf vertrouwen de kleedkamer in en de ouders de kantine voor een kop warme koffie of thee.

Tweede helft: Geen idee wat de trainer van Groote Lindt zijn spelers heeft gegeven, maar ze kwamen als een speer uit de startblokken en hielden onze jongens op hun eigen helft. Er werd verdedigend verschillende keren goed ingegrepen door Dylan, Maikel en Bas. Rui stond ook diverse schoten op het doel er heel goed uit te houden. Maar onze jongens konden niet het ritme en de kracht van de eerste helft vinden. Ondanks de hulp van Daniël, Jesse en Mats in de verdediging kwamen ze er niet uit. Wat uiteindelijk in een doelpunt voor Groote Lindt resulteerde en het werd 3-2.

Nog steeds niets aan de hand, maar de wedstrijd was nog lang en onze jongens kwamen niet aan de bak, maar de tegenstander zette door wat 12 minuten voor tijd de 3-3 betekende. Dat zouden nog hele spannende laatste minuten worden. Gelukkig schrokken onze mannen weer wakker en kregen ze weer iets van het niveau van de eerste helft terug. Zelfs weer een aantal kansen voor het doel van de tegenstander. Daniël, kwam nog heel dicht bij een 4-3, maar zag de bal net over gaan. Ook jesse knok te voor wat hij waard was, en kwam als winnaar uit diverse duels. Helaas konden de mannen er geen doelpunt meer in krijgen. Ook de penalties na de wedstrijd eindigde in een gelijk spel 3-3.

Eerste helft was super, tweede helft even een minder moment. Op naar de volgende wedstrijd zaterdag 15 oktober tegen Dubbeldam. Als jullie de vechtlust laten zien van de 1ste helft en dan weer in beide helften komt het vast goed. Met opgeheven hoofd naar Dubbeldam…….