Het wil maar niet lukken bij Drechtstreek 7

Asperen 5

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

18 maart 2017 14:00

Na een nacht vol regen moesten we tot 12 uur wachten of we konden voetballen, veld moest nl herkeurd worden.
Maar dan toch werd het goedgekeurd en konden we om 2 uur de wedstrijd aanvangen tegen middenmotor Asperen.

Deze ploeg is een goede mix van lopers , technische voetballers en spelers die het duel niet schuwen. Met andere woorden het zal een lastige middag worden.

Op een glibberig veld begonnen we weer met Winash in de goal dan vrnl John,Alexander,Chris en Marcel. Middenveld was voor L1, Patick V, GertJan en Dirk. Spitsenduo Samy en René.

Het begon , na het eerste fluitsignaal van Denes , allemaal wat rommelig doordat Asperen gelijk liet zien dat ze niet waren gekomen voor een verrassing van onze kant . Het spel van vorige week liet immers zien dat we met inzet en hard werken een hoop kunnen bereiken.

Het was de eerste minuten vooral doorkomen en tegenhouden met een paar speldeprikjes van onze kant.Toch konden we niet voorkomen dat het goed opbouwende Asperen van achteruit de snelle middenvelders wisten te vinden en met combinatievoetbal een lepe 0-1 aantekende.

Drechtstreek niet van de wijs , want op basis van vechtlust en doorzettingsvermogen kwamen we terug in de wedstrijd doordat Samy de bal bij Leen wis te krijgen en deze kans wist te verzilveren naar een gelijkspel op dat moment.1-1.

Helaas konden we het hier niet ophouden en na een klein halfuur stond het 1-2 . Chris, helemaal leeggespeeld ,was inmiddels gewisseld voor Ramos die de defensie moest versterken.

De aanvallen bleven maar komen en het werd voor rust zelfs nog 1-3. Toch was er nog een discutabel moment toen René een diepe bal gaf liep Samy op dat moment buitenspel maar L1 daarin tegen niet en toch ging de vlag omhoog en kon Denes niets anders doen dan fluiten . Jammer anders hadden we ons helemaal teruggeknokt in de wedstrijd.

In de rust weer de nodige wissels. Sven , Martin ,Chris, Rens kwamen erin voor Winash , René ,John en Samy. Nadat Martin de peptalk had gegeven in de kleedkamer stapten we vol goede moed het veld op.

Nu was het Drechtstreek wat de touwtjes in handen nam olv Patrick V en Gertjan werden er weer duels gewonnen en was het een gelijkwaardige wedstrijd . Met een schot op de paal was Asperen dichtbij een doelpunt en soms met kunst en vliegwerk hield Sven met de verdediging zijn doel nog schoon.

Na een goede onderschepping op het middenveld kwam de bal op links bij Dirk die als een echte Robbery naar binnen sneed en de bal via de binnenkant van de paal het net liet bollen. Heerlijke goal die werd gevierd met een , at your service , gebaar .

We zaten weer goed in de wedstrijd en Rens was ook dichtbij een goal maar zijn schot miste kracht . Het wilde weer niet lukken en dan gebeurt het zoals altijd aan de andere kant . Na eerst weer een bal op de paal was het Chris die de bal dacht weg te werken maar daar sloeg de spits van Asperen de bal met zijn hand bij Chris weg en schoot de 2-4 binnen . Heel zuur mede doordat Denes niet alles heel helder zag ;] bleek later in de kleedkamer.

Verder dan een paar afstandschoten kwamen we niet meer en weer kreeg het keihard werkend Drechtstreek 7 het deksel op de neus deze week.

Na eerst een hoop chagrijn in de kleedkamer waren er onder het genot van een biertje alweer snel positieve geluiden te horen en werd de blik naar de komende week verlegd .

Na weer de kantine gespekt te hebben , in de geest van onze erevoorzitter Jan , zijn we moe maar voldaan naar huis weer gekeerd.

Namens het 7e wens ik Jan van Walsum beterschap en dat we je weer snel op de VV mogen zien verschijnen.