Drechtstreek 7 verzaakt tegen Sleeuwijk

Sleeuwijk 8

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

25 maart 2017 15:00

Vooraf hadden we alvast 2 troeven in handen , met de teruggekeerde Kevin en Ricardo na zwaar blessureleed , leken zij op tijd fit voor deze wedstrijd.

Met een heerlijk zonnetje op sportpark de Roef en een nieuw aangelegd kunstgrasveld moest het dan maar gaan gebeuren. Met de strijdlust en de wil om voor punten te gaan zat het wel goed .

Winash wilde graag als we de toss wonnen wisselen van helft en zo geschiedde . Met het zonnetje in ons gezicht maar wind mee trokken we ten strijde vanaf het eerste fluitsignaal. Stonden we nog te genieten of was het dat gevoel dat het er vandaag wel in zou kunnen zitten , kan blijven zoeken naar antwoorden maar de 1-0 tegen stond al heel snel op het scorebord.

Niet getreurd tijd zat en we begonnen Sleeuwijk onder druk te zetten.
Alexander , die Donderdagavond nog liet blijken wat voor een" killer" het was kwam met de hoekschoppen steeds mee naar voren ,maar de opgelegde kopkansen kon hij niet “afmaken”.

Kevin was er ook dichtbij maar binnenkantpaal en een speler haalde de bal op miraculeuze van de lijn. Zou het zo een middag worden?

Uit een zeldzame counter scoorde Sleeuwijk zomaar 2-0 en toen was al duidelijk dat het er niet inzat voor het 7e. De kansen die we kregen wilden er gewoon niet in en na veel gebeuk op het doel van de tegenstander werden we overtroeft net voor rust door een 3-0 .

Met de gebruikelijke wissels in de rust werden er weer verse krachten ingezet , maar in de 2e helft werden we van het kastje naar de muur gestuurd door deze lepe tegenstander die net alles wel mocht doen bij de scheidsrechter waar wij nadeel van hadden.

Het leed werd nog erger door een 4-0 en de pijntjes gingen opspelen , er werd vervolgens aan de lopende band gewisseld wat het spel niet ten goede kwam. Uiteindelijk kon de wedstrijd nog ontsporen , maar gelukkig wisten wij wel ons hoofd “cool”te houden en konden we als een tamme houtduif richting Oostpolder waar we helaas als laatste binnen waren en de prijzen al verdeeld.

Onder het genot van een afzakkertje met nieuwe aanwinst voor komend seizoen , Rob  Batenburg , alvast welkom , werd er nog even een vloek uitgegooid in de stijl van een oude DS coryfee maar die miste elk doel.

Volgende week Hardinxveld , thuis op Drechtsteek .