loon naar werken voor DS7

Hardinxveld 7

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

1 april 2017 13:45

Als je in een uitwedstrijd tegen een ploeg 7-0 kansloos verliest en je dan moet prepareren voor de thuiswedstrijd dan kan dat op sommige ploegen verlammend werken. Zo niet voor Drechtstreek 7. Volgens aanvoerder Martin hing er wat in de lucht toe hij opstond om het plan op te stellen voor de wedstrijd tegen Hardinxveld 7. En eindelijk, eindelijk kreeg het team loon naar werken.

Voor deze wedstrijd verwelkomden we onze oud-speler Kelvin die ons voorin kwam versterken. In de basis startten Sven in de goal; achterin van links naar rechts Jeroen/Chris/Marcel en L1. Op het middenveld speelden we met Dirk/Gert-Jan/Patrick en John en voorin het snelle spitsenduo Martin en Kelvin. Scheidsrechter was Bart Verhoeven die zijn werk naar behoren deed. Drechtstreek begon scherp aan de wedstrijd: op het middenveld zaten we kort op de man en achterin waren de taken goed verdeeld. Ook de steeds opkomende extra mannen werden keurig opgevangen. Niemand was te beroerd om het vuile werk voor een ander op te knappen. Hoe gek het ook klinkt: Drechtstreek had het betere van de wedstrijd. Zo was het ook geen verrassing dat de ploeg voorkwam: Martin stuurde Patrick over rechts weg en de in het midden wachtende Kelvin had geen moeite om de hard en laag geschoten voorzet binnen te schieten: 1-0! Kelvin had zich vlak voor de goal al geblesseerd en liet zich direct wisselen door Rico. Voorin kregen we volop kansen op een verdubbeling van de score: een schot van Martin ging over en Dirk had na een mooie aanname niet meer de controle voor een zuiver schot op goal. Ook een kopbal voorzet van Patrick wist hij niet tussen de palen te koppen. Achterin was Chris heer en meester en wist Marcel de met twee braces spelende spits volledig uit te schakelen. Kilometervreter Patrick verloor nagenoeg geen duel. Helaas verzuimden we afstand te nemen wat eigenlijk recht deed aan het wedstrijdverloop. Slechts een momentje van onachtzaamheid op slag van rust leidde tot een onverwachte gelijkmaker toen na een bal over links L1 ongelukkig de bal achter Sven kopte: 1-1. Arbiter Verhoeven liet niet eens meer aftrappen en de ploegen gingen op weg naar de thee.

In de rust werden de nodige omzettingen weer geplaatst: Adriaan kwam op de linksback-positie voor Jeroen, René kwam in het veld voor Gert-Jan en Winash ging rechts op het middenveld spelen voor John. Getergd kwamen we de kleedkamer uit: het vertoonde spel was uitstekend en de spirit was volop aanwezig. Na aangeven van Martin bracht Rico met zijn snelheid de blauw-witte brigade weer op voorsprong. Deze 2-1 was volkomen terecht. Toch kwam nu de fase waarin er wat jongere spelers bij Hardinxveld het heft in handen namen en de wedstrijd dreigde te kantelen. Toen de 2-2 viel na een mooie individuele actie vanaf rechts afgerond in de korte hoek en de 2-3 na een capitaal misverstand en botsing tussen L1 en doelman Sven (waarbij Sven niet lang daarna door Winash afgelost moest worden) leek Hardinxveld op routine toch nog de wedstrijd naar zich toe te trekken. Schoten op de lat en paal onderstreepten dit. Bij een verdedigende actie van Gert-Jan waarbij hij zijn lichaam vol in een schot gooide a la Mascherano bij Argentinië- Nederland blesseerde hij zich zodanig dat hij direct gewisseld moest worden. Het was tekenend voor de strijdlust deze middag. Maar toen Hardinxveld ietwat hooghartig de afscheid nemende keeper een door Chris veroorzaakte penalty lieten nemen en die vervolgens misten rook Drechtstreek 7 zijn kans. Bij een uitbraak door de midden werd Rico gevloerd op de rand van de zestien. Rico verzilverde op prachtige wijze de vrije trap zelf tot de 3-3 eindstand. Na nog 10 minuten gevochten en gestreden te hebben was het eerste punt in 2017 behaald!! Een gegeven dat nog lang in de drukke kantine bij Drechtstreek gevierd werd.

In deze euforische stemming wist Martin alvast de eerste transfer voor aankomend seizoen vast te leggen: “ouwe reus” Rob Batenburg zal zich aansluiten bij onze ploeg. Welkom Rob! Er volgen nog 3 competitiewedstrijden: SVS/Pelikaan en Heukelom. Daar moeten toch nog punten te behalen zijn voor DS7 zou je zeggen…….