Drechtstreek 7 krijgt te weinig tegen stug SVW.

SVW 3

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 10

8 april 2017 14:30

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Afgelopen zaterdag stond SVW3 op het programma. Fantastisch weer, lekker veld met écht gras maar een sfeerloos sportpark was het reisdoel ditmaal. Sommige Drechtstrekers bereikten Sportpark Molenvliet in Gorinchem via een omweg maar algauw waren de veters gestrikt voor een prachtige voetbaldag.

Het zevende had de thuiswedstrijd met 1-5 verloren en wist dus dat ze weer aan de bak moesten. Maar ja: geldt dat niet voor elke wedstrijd? We startten de wedstrijd als volgt: Sven in de goal. Achterin vlnr Jeroen/Marcel/Adriaan en Winash. Op het middenveld stonden Dirk/Martin/L1 (bij afwezigheid van Patrick)/Chris en voorin het koppeltje Samy en Rico. Gelukkig hadden we nog versterkingen achter de hand in de vorm van John/Kevin/Joël en Denes. Drechtstreek had zich voorgenomen om het eerste kwartier NIET op achterstand te komen en dat lukte waarachtig nog ook! SVW had een wat oudere ervaren ploeg met goede voetballers op het middenveld en een snelle jonge spits die Marcel en Adriaan aardig bezighield maar tegelijkertijd door hen quasi geneutraliseerd werd. Na een vermeende terugspeelbal op de keeper kreeg het zevende een (indirecte!) vrije trap binnen de zestien. Na een perfect afgesproken tikje naar rechts door Martin plaatste Rico de bal zuiver met binnenkantje links in de rechterhoek: Drechtstreek stond met 0-1 voor! Teruglopend naar de middenstip nam de ploeg zich voor de voorsprong niet uit handen te geven. Niets bleek minder waar: in de eerste de beste aanval liet SVW zien waartoe ze in staat waren. Een mooie aanval over hun rechterkant eindigde in een voorzet waarbij de vrijstaande man met een zweef-kopbal de 1-1 markeerde. Tijdens deze aanval was er veel beweging aan Gorkumse zijde dat tot gevolg had dat niet iedereen zijn mannetje dekte….. De 2-1 viel vlak daarna: de jonge SVW-spits wist te profiteren van een misverstand tussen Adriaan en Sven en schoof de voorsprong tergend langzaam binnen. Drechtstreek ging wederom op zoek naar de gelijkmaker en creëerde genoeg kansen. Zo werd Rico na een snelle inworp van Chris gelanceerd richting de goal maar faalde hij eerst nog oog in oog met de SVW-goalie. Toen Joël (ingevallen voor Samy) na een steekpass van Dirk door de midden de bal mooi aannam en op de keeper schoot wist Rico nu wel de rebound te verzilveren: 2-2. Met deze verdiende gelijke stand zochten we de kleedkamer op voor de thee.

In de rust kwamen de nodige omzettingen: John kwam Winash aflossen, Denes kwam voor Dirk op het middenveld en Kevin ging laatste man spelen voor Marcel. Het was Drechtstreek dat de dienst uitmaakte. L1 vocht zich een ongeluk op het middenveld en wist Drechtstreek nog bijna op voorsprong te koppen na een mooie voorzet van John. Ook Denes zag zijn kopbal na een hoekschop van links van de lijn gehaald worden. De tweede helft zal toch het verhaal worden van 2 gegeven penalties. Die voor SVW werd feilloos benut maar de kans op de gelijkmaker voor Drechtstreek wist Kevin helaas niet te verzilveren. Na wat kansen over en weer bleek de 3-2 toch de eindstand te worden. Een gelijkspel had hier meer voor de hand gelegen en had recht gedaan aan de inzet en de spelvreugde die Drechtstreek 7 tentoonspreidde.

Met nog 2 competitiewedstrijden te gaan (Pelikaan 11 en Heukelum 5) en een stijgende vorm moet er voor de ploeg van Martin de Bruin toch nog wat punten in het verschiet liggen. Houd de wedstrijdverslagen in de gaten!!