Gaat het nog ergens om….?

Papendrecht JO15-2

Onder 15, JO15-2, Groep 7 03

29 oktober 2016 10:30

Een met zon overgoten Papendrecht is het decor van de laatste bekerwedstrijd van Drechtstreek JO15-2. In deze bekercompetitie verloren en gewonnen. Verloren van Groot- Ammers Jo15-1 (3-1) die met twee maal winst bovenaan staan en gewonnen van De Zwerver JO15-1(4-0).

De verwachting is dat Groot-Ammers de winst pakt en als winnaar doorgaat naar de volgend bekerronde. Gaat het dan nog ergens om.  Ja, het gaat nog ergens om! Want er wordt verzameld op het rood-zwarte plein van VV Papendrecht voor de derby VV Drechtstreek JO15-2- VV Drechtstreek JO15-2. Ze kennen elkaar, zitten bij elkaar in de klas, hebben bij elkaar in de klas gezeten. En dan gaat het dus ergens om. Je wilt winnen!

Een compleet team stond klaar om de wedstrijd te spelen. Vanaf het eerste fluit signaal ging het over en weer. Kansen kwamen er aan beide kanten, hoewel Drechtstreek iets sterker bleek te zijn maar nog niet echt gevaarlijk kon worden. Totdat opeens het moment kwam waarop Liam de bal kreeg en genadeloos kon uithalen! De 0-1 was een feit.  Papendrecht verweerde zich goed en het was oppassen geblazen echter tot score komen lukte niet. Na de rust was het begon Papendrecht druk te zetten om de aansluiting te maken. Drechtstreek voelde dit  snel aan oppassen , voetballen! Met mooie combinaties begon men te voetballen hard werken was het . Dit betaalde zich uit. Lian scoorde zijn tweede! Drechtstreek ging los, was gretig,  wilde meer,  er werd hard gewerkt! Matthijs  en Julian namen elk een doelpunt voor hun rekening. Drechtstreek kon niet voorkomen dat Papendrecht nog een tegendoelpunt maakte.

Een goede tweede helft werd er gespeelt.  Het slotakkoord was voor Julian die met een schitterende voorzet  Bastian wist te bereiken  en uithaalde met een schot op doel, waarop de kieper kansloos was. Eindstand  1-5.

Volgende week zaterdag de volgende wedstrijd in de competitie thuis tegen de Zwerver JO15-1.

Meer foto's vind u terug in het fotoboek.