Strijdlustig JO15-2

SSW JO15-1

10 december 2016 9:30

Hans de Jong

Op het bijveld van Sportpark Oostpolder begon JO15-2 om 9.30uur aan hun wedstrijd. Vorige week tegen de nummer één, vandaag  tegen de nummer twee uit de competitie. SSW JO15-1 uit Dordrecht is vandaag de tegenstander.
Er werd vanaf het begin hard gewerkt! Ze gaven weinig weg en gunden de goed voetballende tegenstander weinig ruimte.  Toch was het steeds koppie erbij houden!  Er was veel strijdlust. Kort voor rust zakte deze strijdlust wat af, het spel werd matter. Na de rust werd dat er niet beter op en moest er flink vanaf de zijlijn worden gecoacht. SSW begon grip op de wedstrijd te krijgen en dat betaalde zich uit met 0-1. Een uitzinnig SSW vierden dit doelpunt,  het kwam voor de nummer twee als een verlossing.  Echt zonde voor Drechtstreek want de start was goed. Het coachen vanaf de zijlijn ging onverstoord door, het bleek het nodige zetje in de rug. Na dit tegendoelpunt ontwaakten de jongens en de strijdlust was er weer! Met hier en daar een aanpassing in het veld werd er weer initiatief genomen en gevoetbald. Maar de klok begint dan de grootste tegenstander te worden. De aanval werd ingezet ( Job?) een bal doorgespeeld op Jens, die fantastisch het overzicht in het midden wist te bewaren, speelt  de bal af op Christiaan, die om zijn tegenstander heen de bal voor geeft richting het doel…. En dan gebeurt het! Het schot…, niet echt bijzonder, de keeper verkijkt zich…., schat de situatie totaal verkeerd in en laat de bal glippen en de 1-1 is een feit! Deze ontlading op het veld was nog groter! Christiaan werd om de hals gevlogen en bijna plat gedrukt. Kort na de aftrap volgde het eindsignaal.
Een mooi resultaat  en het puntje is zeker verdient! Volgende week uit tegen Nieuw-Lekkerland.