Degelijke overwinning

Onder 17 zaterdag, JO17-3, 3e klasse 05

17 december 2016 12:00

Hans de Jong

Nog nagenietend van de overwinning van vorige week stappen de jongens vol zelfvertrouwen het veld op. Dat Martino er zin in heeft, is duidelijk te zien als hij vanuit een pass van Brett J de bal gelijk scherp doorsteekt naar Daniq en niet veel later ook weer een mooie pass op Brett G. verzorgt. Drechtstreek is vanaf het begin duidelijk de betere partij en het duurt dan ook niet lang voordat Brett J de bal weergaloos aanneemt en Daniq in stelling kan brengen. Daniq weet de keeper prima te passeren en het eerste doelpunt is een feit. 1-0. De verdediging heeft het vandaag wat gemakkelijker en dat komt goed uit want Henri zit in het begin wat minder lekker in de wedstrijd, maar hij krijgt goede steun van Robin. Aan de andere kant weet Rens een gevaarlijke aanval tijdig af te stoppen door zich goed voor het schot te werpen. En zo kan Drechtstreek weer supersnel uitbreken met Luca van S. Hij is echter zo snel dat hij zichzelf niet kan bijhouden. Maar de druk is in elk geval weer aan de juiste kant van het veld. En dan is het opnieuw Martino die aan de basis staat van de volgende  mooie actie. Hij schuift zijn been iets verder uit dan mogelijk is, waardoor hij de bal onder controle kan krijgen en Daniq strak in de voeten speelt. Uiteindelijk is het Robin die de bal prachtig terug legt op Brett J, die goed positie heeft gekozen en zo het tweede doelpunt op kan eisen. 2-0. En niet veel later wordt het ook 3-0 als Robin opnieuw de assist geeft. Ditmaal is Jordy die de bal snoeihard in de touwen werkt. Verder zijn er in deze eerste helft nog kansen voor Reza en Daniq en zelfs linksback Jarno weet de 16 meter te halen met een rush van achteruit. Luca van S. verschalkt de Alblasser verdediging nog een keer met een listig hakballetje, maar het schot van Daniq wordt gestopt.

Vlak na rust wordt de voorsprong verder uitgebreid als Jarno een voorzet geeft die Reza op weet te pikken, vervolgens voor geeft, waarna Luca van S. tekent voor het vierde doelpunt.  4-0. Hierna kabbelt de wedstrijd een beetje voort. Worden er nog heel veel kansen gecreëerd onder andere door Henri die weer helemaal terug in de wedstrijd zit en door Brett G, maar geen van deze kansen wordt verzilverd. Gianni heeft het vooral heel erg druk met het nemen van alle corners, maar doelpunten vallen er niet meer voor Drechtstreek. Wel nog een voor Alblasserdam waardoor de eindstand 4-1 is. Met een mooie 5e plaats met goed uitzicht op een 4e plaats gaan we de winterstop in. Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een gelukkig en sportief 2017. En jongens: doe voorzichtig met het vuurwerk.

Groetjes Collarette