Hè, hè, de bal rolt weer

VVGZ JO17-2

18 februari 2017 13:45

Arco Vermaas

Na een winterstop van 2 maanden kunnen de jongens eindelijk weer eens voetballen. Alternatief trainingsschema, afgelasting na afgelasting; je zou bijna denken dat we een horrorwinter achter de rug hebben. Maar niets is minder waar. Ja het vroor en beetje en soms lag er een laagje sneeuw. Maar goed dat is nu allemaal achter de rug en we starten onze eerste wedstrijd van 2017 gelijk met een heerlijk lenteweertje. Helaas zonder Henri, die de ziekte van pfeiffer heeft, maar verder is iedereen aanwezig. Nadat Brett G een duw heeft gekregen volgt uit de door Luca T genomen vrije schop een eerste kopkans voor Daniq. Drechtstreek lijkt de sterkere ploeg als Reza Daniq mooi aanspeelt en Martino listig een voetje tussen een pass van VVGZ weet te krijgen. Door goed verdedigend werk van Luca T, Jordy, Rens en Jarno heeft Joost het niet echt druk en volgens mij is dat maar goed ook want ik zie hem af en toe pijnlijk naar zijn been of knie grijpen. Opnieuw is het Brett G die op de rand van de 16 een vrije schop meekrijgt als hij vol wordt gehaakt. Helaas levert dit niet het gewenste doelpunt op. Aan de andere kant wordt Joost nog steeds goed bijgestaan door zijn verdediging als Rens lekker voor de bal komt en Jarno later met een goed getimede sliding de dreiging in het strafschop gebied weet te voorkomen. Even is het schrikken als de goed spelende Reza hard met zijn hoofd op de grond terchtkomt, maar gelukkig kan hij verder. Vlak voor rust krijgen we nog een kans om de score in ons voordeel te doen ombuigen maar Robin kan vanuit de vrije schop van Luca T de bal net niet in de touwen werken en zo gaan we met 0-0 de rust in.

Hoewel Rens het tot aan de rust heeft volgehouden, was duidelijk te zien dat meer speelminuten er echt niet inzitten en Reza neemt zijn positie over. Voorin zijn het nu Brett J en Luca van S die op jacht gaan naar een doelpunt en hoewel er mooie acties zijn (prima pass van Gianni op Brett J) vinden de jongens elkaar niet zo gemakkelijk als aan het einde van het vorig jaar.  We zien veel solo-acties waarbij de jongens zich telkens vastlopen omdat ze of de meegelopen speler niet zien , of het zelf willen doen, of er gewoon niemand is aan wie ze de bal kwijt kunnen. Toch zijn  er nog genoeg mooie acties te zien als Daniq tovert met de bal en Brett G mooi aanspeelt of als Robin Luca van S strak in de voeten aanspeelt. De beste kans is uiteindelijk voor Brett G als hij zich door een onmogelijk gaatje friemelt, maar zijn schot helaas nog door de keeper wordt gekeerd.

En hoewel Drechtstreek de meeste kansen heeft gehad, wordt het op het einde nog spannend als Jordy met een rode afdruk van een paar noppen in zijn kuit geblesseerd het veld moet verlaten. De verdediging is nu wel erg uitgedund en er heerst ook nog wat onduidelijkheid over wie waar moet staan, maar gelukkig wordt de nul vastgehouden en eindigt de wedstrijd in een 0-0 eindstand.

Gelukkig kunnen de jongens nu weer 2 keer per week gaan trainen en als niemand gewond raakt bij het skiën of carnavallen dan komt de vorm er vanzelf wel weer.

Groetjes Collarette