Het kan wel

Alblasserdam JO17-2

25 maart 2017 14:30

Weer helemaal compleet betreedt Drechtstreek het veld. Vandaag moeten er punten te halen zijn. Al snel opent Luca van S. met een prachtige solo over het halve veld de score, 0-1. Dat lijkt een makkie te gaan worden. Maar hoewel het zonnetje vrolijk schijnt, pakken er al snel donkere wolken zich samen boven de Drechtstrekers. Niets lukt vandaag. Geen pass komt aan, geen bal wordt zuiver gespeeld of goed aangenomen en het lijkt dat de jongens met hun gedachten ergens anders zijn. Eerst denk ik nog aan cameravrees want trainer Marc filmt vandaag de verrichtingen, maar later blijkt er een heel andere verklaring te zijn. Er wordt een meiden-hockewedstrijd gespeeld op het naastliggende veld. Tja en dan ben je als 15/16 jarige natuurlijk toch een beetje afgeleid. Op het veld heeft Jordy inmiddels Joost bijgestaan door een bal van de lijn te werken en zijn er kansen voor Brett G, Daniq en Luca van S na opgezette aanvallen door Gianni en Robin, maar verder laat de eerste helft niets bijzonders zien. Echter in tegenstelling tot het Nederlands elftal een paar uur later gaat Drechtstreek wel met een voorsprong de kleedkamer in.

Na rust heeft het dameshockey gelukkig plaatsgemaakt voor mannen en kan de aandacht weer volledig aan het voetbal worden geschonken. De backs Henri en Rens geven alles wat zij in zich hebben, maar zijn beiden nog niet volledig  inzetbaar en Alblasserdam ruikt wat kansjes. Maar dan breidt Drechtstreek de voorsprong uit als Luca van S. de bal mooi afspeelt naar Brett J die hem over de keeper heen lobt. 0-2. En als even later ook een voorzet van Gianni, door niets en niemad aangeraakt, zo maar in het doel belandt zijn de punten veilig gesteld. 0-3. Achterin hebben Jarno en Luca T inmiddels hun vertrouwde plekjes weer ingenomen, maar kunnen niet voorkomen dat Joost zijn keeperskunsten moet tonen. Voorin creëren Reza en Martino nog een kans, maar het is Brett G die de score op 0-4 brengt met een solo en een stift over de keeper en een handje hulp van de paal. De afsluitende treffer volgt uit een inworp van Jarno op Brett G die goed afspeelt op Luca van S, waarna deze de score met een hakballetje op 0-5 brengt. Geen goede wedstrijd, maar wel een met een goed resultaat. Het kan dus wel. Volgende week op bezoek bij SC Emma. Gewoon weer goed voetballen en je niet laten afleiden en bedenk: ook SC Emma ziet op tegen deze wedstrijd want wie weet misschien wint Drechtstreek weer.

Groetjes Collarette