JO17-3 kan niet opnieuw stunten tegen SC Emma

SC Emma JO17-1

1 april 2017 12:00

Enigszins gespannen betreden de mannen het veld. SC Emma is geen katje om zonder handscheonen aan te pakken. De tegenstander opent al gelijk fel en Jarno ontdekt dat hij vandaag het uit zijn  allerkleinste teen zal moeten gaan halen, want nummer 11 van Emma is goed. Heel goed. Gelukkig staat Joost bij deze eerste uitbraak goed te keepen en lopen we niet binnen de eerste minuut tegen een 1-0 achterstand aan te kijken. Dat voetbalt nou eenmaal niet lekker, weten ook de topclubs uit de eredivisie. Toch wordt Drechtstreek zeker niet weggespeeld als Luca van S en Brett G een mooie actie maken, maar Brett speelt de bal te ver voor zich uit. Dat Drechtstreek continu scherp moet blijven blijkt als Luca T een hakballetje probeert en een Emma-speler de bal kan oppikken. Gelukkig staat Jordy zijn mannetje en komt Emma (nog) niet tot scoren. Helaas komt Drechtstreek ook niet tot scoren als Reza Brett G wegstuurt. De vrije schop na de tackle gaat helaas over. Aan de andere kant heeft ook rechtsback Henri zijn handen vol, maar het schot gaat gelukkig voorlangs. Maar even later wordt met een superhard schot toch de 1-0 ingeluid. Maar Drechtstreek recht zijn rug en toont veerkracht. Met een mooi geplaatste bal van achteruit het veld wordt Brett G bereikt, die Luca van S aanspeelt. Het schot van Luca van S treft prachtig doel en we staan weer gelijk. 1-1. Een tijdje is het spel redelijk in evenwicht en coach Frank hoopt zelfs 3 punten mee te nemen. Zeker nadat Brett G een wereldkans heeft, maar het schot gaat naast. Wat had de wedstrijd anders kunnen verlopen als we daar wel op voorsprong waren gekomen. Ondanks dat Robin er goed fel bovenop blijft zitten en Henri alles op alles zet, valt helaas toch de 2-1. Joost zit er nog wel met een voet aan, maar kan de treffer net niet voorkomen. Daarna lukt het Jarno niet om nummer 11 tegen te houden en laat de rest van de verdediging een man helemaal vrij staan en is ook de 3-1 een feit. Joost weet met een dubbele redding de 4-1 voor rust te voorkomen maar na rust valt deze dan toch.

Bij een listige vrije schop van Emma heeft Gianni het truukje goed door en stapt op tijd uit maar uiteindelijk is ook de 5-1 een feit. Het is mooi om te zien dat Drechtstreek blijft voetballen en als Brett G opnieuw wordt neergehaald is geel voor Emma en een doelpunt voor Drechtstreek het resultaat. De vrije schop van Luca T belandt via het onzichtbare lijntje tussen de 1-eiige tweeling precies voor de voeten van Daniq. Het staat 5-2. Als even later Jordy bukt en Joost er naast zit wordt het 6-2. Even hoopt Robin de 6-3 op zijn naam te mogen schrijven, maar helaas zowel buitenspel als hands doet de scheids het doelpunt afkeuren. Brett G heeft nog een kans als Brett J hem prachtig aanspeelt, maar ook dit schot gaat naast. Uiteindelijk is ook de lucht uit Henri longen geperst en loopt Emma bij hem weg en wordt de eindstand 7-2. Helaas geen stunt, maar goed weerstand geboden. Volgende week Dubbeldam op de rug leggen en het smetje is weggepoetst.

Groet Collarette