El Clasico van de drechtsteden

Streefkerk JO17-1

22 april 2017 12:00

Arco Vermaas

Na een zeer slechte wedstrijd vorige week –zo slecht dat ik niet eens een stukje heb geschreven-staat vandaag de derby tegen Streefkerk op het programma. Een wedstrijd die altijd wat extra spanning geeft. Streefkerk is beter maar Dechtstreek weet het hen telkens weer lastig te maken. Ondanks dat Jarno’s beste vriend geblesseerd bij Streefkerk langs de kant staat, zijn de gemeenschappelijke vrienden in grote getalen komen opdagen. Al snel stoomt Streefkerk op en bij een eerste schot op doel kan Joost de bal niet klem krijgen en wordt de bal vervolgens snoeihard in de touwen geschoten. Het staat al 0-1. Toch weet Drechtstreek dat dat nog helemaal niets wil zeggen en Brett G zet goed druk waardoor Reza een schot op doel kan wagen. In de verdediging geeft Martino mandekking aan nr 6 van Streefkerk, desondanks is het even later opnieuw raak voor Streefkerk 0-2. Maar zoals gezegd, Drechtstreek geeft zich niet zomaar gewonnen. Luca T passt vlijmscherp op Brett G die het vervolgens heel clean afrondt. Het verschil is teruggebracht naar 1, 1-2. Vervolgens weet Reza met een lob bijna de keeper opnieuw te verschalken, kopt Brett G over en gaat een schot van Luca van S van grote afstand net over, maar de stand wordt niet gelijk getrokken. Achterin krijgt Jarno bij gevaarlijk spel bijna een schop tegen zijn hoofd en wordt even later gelanceerd bij fors fysiek inkomen. Nog een kans bij een vrije shop van Jordy, maar zoals gezegd geen gelijkmaker voor rust. Wel nog een afgekeurde goal vanwege buitenspel voor Streefkerk.

Na rust komt Drechtstreek sterk uit de startblokken, met een mooie pass van Brett G op Daniq en vervolgens een snelle aanval die begint bij Robin en via Reza een vrije kans voor Luca van S oplevert. In alle rust kan hij alleen op de keeper af, maar tot zijn grote frustratie ziet hij zijn schot net naast gaan. Aan de andere kant heeft Joost weer een aantal strakke reddingen, is Henri weer volledig in vorm, verdedigt Gianni solide en is Brett J zowel bij de aanval als bij de verdediging te vinden. En hoewel de meeste vrienden bij het eerste het beste buitje de zijlijn hebben verlaten, merken de trouwe fans dat er iets te halen valt. Als Reza, na een hoge sprong neerkomt schiet de kramp in zijn kuit en moet Jarno die net was gewisseld opnieuw als mid mid aan de bak. En dan ..... vlak voor het fluitsisgnaal klinkt, valt opnieuw de gelijkmaker. Het is weer Luca T die de pass scherp geeft, een aantal middenvelders zorgen dat de Streefkerkers hun handen vol hebben en dan valt er een gaatje voor Brett G en kopt hij de bal binnen. Het is ze weer gelukt. Streefkerk heeft opnieuw geen overwinning kunnen boeken op een sterk spelend Drechtstreek. Voor nu een fijne vakantie en veel succes bij de laatste wedstrijd die wij vanaf een zonnig terras zullen volgen.

Groet Collarette