Drechtstreek JO17-2 - Streefkerk JO17-1

25 november 2017 10:00

Arco Vermaas

Kansen genoeg

Hoewel ik deze keer wel op tijd ben, laat de start van de wedstrijd toch nog even op zich wachten omdat de tegenstander de tenues is vergeten. Natuurlijk wachten we tot ook zij geheel gekleed het veld kunnen betreden.
Drechtstreek laat gelijk al zien dat de punten echt niet zomaar worden weggeven. De trainers hebben een nieuw tactisch plan bedacht, dus Streefkerk krijgt het niet cadeau. Het bijhouden van de mooie acties van zowel Jens, Jarno, Job, Noah en Gianni wordt mij moeilijk gemaakt door alle voetbalwijsheden die mij door de heren langs de lijn die er verstand van lijken te hebben, worden ingefluisterd. Zo hoor ik uitspraken als: “je bent zo goed als je laatste actie”, mmmm, staan ze daarom zelf langs de lijn ;-) ? Of: “schrijf maar op, het was zijn chocoladebeen”. Mmmmm, is dit misschien een piet zonder zijn kostuum? Kortom het leidt af en toe wel wat af, maar voorkomt niet dat ik prachtige acties zie, zoals een heerlijke redding van Lars met een uitgestoken voet. Of het snoeiharde schot van de andere Lars, dat helaas door de Streefkerker keeper met één hand klemvast wordt gepakt. En niet ter vergeten het schot van Job in de rechter bovenhoek, maar ook hier zit de keeper er weer goed bij. En een strak getimede sliding van Reza in de 16 meter. Ondanks nog een kans voor Brett gaan we met een 0-0 stand de rust in.

Ook na de rust blijft Drechtstreek goed druk zetten met kansen voor Tycho en Noah. Ondertussen probeert Daniq met een gezellig kletspraatje laatste man Tim van Streefkerk af te leiden, maar die is natuurlijk niet achterlijk en blijft scherp. In de andere 16 meter staan Casper, Luca en Tunay solide te verdedigen. En ook op het middenveld wordt keihard gewerkt.
Maar dan gaat het na driekwart wedstrijd gelijk op gespeeld te hebben toch even mis bij Drechtstreek. Bij een vrije schop is de organisatie nog niet helemaal op orde en ligt de bal al in de touwen voordat Lars goed en wel op zijn  plekkie staat. Helaas 0-1. Toch blijft Drechtstreek aandringen en blijf ik erin geloven, want het kan prima. Dit bewijst ook Gianni met een geweldig schot dat via de vingers van de keeper en de lat net over het doel heen verdwijnt. Maar ondanks de inzet van allen waaronder ook Thomas en Lauro valt toch ook de 0-2 en kunnen we helaas niet stunten tegen de koploper.
De jongens kunnen met opgeheven hoofd het veld verlaten, want Streefkerk heeft weer eens als vanouds peentjes gezweet tegen het altijd lastige Drechtstreek. Voor hen geldt: Drechtstreek uit: Altijd lastig!!!

Komende dagen niet te veel pepernoten eten, dan zijn volgende week the 3 points inside.

Groet Collarette