Drechtstreek JO11-1 - Sliedrecht JO11-1

Groep 1 07

21 oktober 2017 10:00

Luuk Boerman

Vandaag stond er een bekerwedstrijd op het programma. Het altijd lastige Sliedrecht kwam op bezoek. Met slechts 1 wissel ( Joey ziek en Yaïr op vakantie) begonnen de boys aan de wedstrijd.

Na 10 minuten opende Drechtstreek de score via een mooie aanval over links. De voorsprong was echter van korte duur want amper een minuut later scoorde Sliedrecht de gelijkmaker.

Het gaat gelijk op. Met een paar goede afstandsschoten van Bedir en Badr komen we dichtbij de 2-1. Deze valt kort daarna als Silver de bal direct uit de lucht op zijn linkerschoen neemt.

Daarna hebben de boys nog goede kansen om verder uit te lopen. Een mooi schot op doel van Jelvin die de keeper van Sliedrecht goed pakte, een vrije trap van Silver die net over ging en een kopbal van Bedir die net naast ging.

Het bleef dus echter 2-1 waardoor Sliedrecht steeds meer druk opvoerde. Na een mooie een-twee van Sliedrecht was het Winston die met een schitterende redding de bal pareerde. Daarna volgde er nog een paar angstige momenten voor het doel van Drechtstreek, omdat de boys wat paniekerig werden met uitverdedigen. Gelukkig was daar de scheidsrechter met het fluitsignaal voor de rust.

De 2e helft begon voorspoedig. Een actie van Mauro op rechts, die alleen doorgaat op de keeper en in de korte hoek de verlossende 3-1 scoort. De boys ruiken bloed en zo lopen ze uit naar 4-1 en zelfs 5-1 na een mooie actie die bij Winston begint en die de bal via Mauro naar Deniz brengt die droog in de korte hoek scoort.

Sliedrecht doet nog iets terug. Na balverlies op het middenveld van Drechtstreek scoort Sliedrecht via een mooi afstandsschot de 5-2. Maar een minuut later is het verschil al weer 4 doelpunten als Bedir zijn 2e doelpunt maakt. Toch blijft Sliedrecht aandringen en moet Winston nog een paar goede reddingen verrichten, zitten Rens en Ryan er een paar keer goed tussen om aanvallen van Sliedrecht te stoppen en door goed coachen van Jelvin blijft de bal in ons bezit. Op rechts krijgt Mauro de bal die een een-twee aangaat met Bedir en de bal voorgeeft op Deniz maar de keeper van Sliedrecht zit er goed tussen.

De mooiste aanval wordt opgezet via Ryan, die de bal aan Mauro geeft. Deze krijgt hem wat gelukkig mee en geeft de bal aan Luca, die vervolgens een schitterende pass geeft op Deniz en die scoort de  7-2. Uiteindelijk wordt het nog 8-2 en kunnen de boys zich opmaken voor een volgende ronde. Goed gespeeld!