Streefkerk JO17-1 - Drechtstreek JO17-2

Onder 17, JO17-2, 3e klasse 05

21 oktober 2017 9:45

Bezweken onder de druk

Na door vele ouders herhaaldelijk onder druk te zijn  gezet, ben ik uiteindelijk toch bezweken. Na weken van afwezigheid toch weer een klein voetbalverslag. Ondanks het relatief vroege vertrekmoment hebben we er allemaal zin in. Streefkerk tegen Drechtstreek is altijd een wedstrijd waar pit in zit. Zowel Jarno als Tim (laatste man Streefkerk) mogen van broertje Julian winnen. Natuurlijk hopen wij op winst voor Jarno en zijn maten. Aanvankelijk gaat de wedstrijd gelijk op met kansen voor beide partijen. Een schot van Streefkerk raakt de paal en vanuit een steekpass van Jens op Noah weet Brett J net niet de bal tussen de palen te schieten. Maar dan gaat het achterin mis en loopt Streefkerk zo door het midden en schiet twee keer kort na elkaar raak. 2-0.  Een hard schot van onze Tycho gaat helaas net naast en ook een één-tweetje van de broertjes Brett en Luc leidt niet tot resultaat. En dan opnieuw is de slaap nog niet uit de ogen en staan we plots 4-0 achter.

Een stand die geen recht doet aan de krachtsverhoudingen en een stand die geen recht doet aan het geweldige keepwerk van Lars, maar de realiteit is: we staan vet achter. Vlak voor rust weet Brett G nog het doel te treffen op een voorzet van Sem en gaan we met 4-1 de kleedkamer in.

De tweede helft laat een getergd Drechtstreek zien met kansen voor Brett G (paal), Sem (net-niet-omhaal), Tycho (net naast) en Jens (net over). Het midddenveld zet steeds meer druk naar voren, met Gianni die er net een voet tussenkrijgt, en ook Daniq die veel loopwerk verricht, maar helaas net de scherpte mist vandaag. Achterin wordt de verdediging nu gevormd door Tunay, Reza, Job en Jarno, waarbij vooral Job en Jarno een sterke wedstrijd spelen. Voor Jarno helaas ten koste van een gele kaart, maar er komt niemand meer langs in de tweede helft. Jammer genoeg komen we er aan de andere kant ook niet doorheen en blijft de eindstand 4-1. Helaas ben ik niet alleen bezweken onder de druk maar mist ook Drechtstreek 15 minuten de focus en druipen we teleurgesteld af.  Dit kunnen we alleen maar recht zetten door ze 25 november thuis met gelijke cijfers te verslaan. Vooral veel trainen, goed afronden en natuurlijk.......niet te veel feesten.

Groeten,
Collarette