Peursum JO17-2 - Drechtstreek JO17-2

Peursum JO17-2

24 maart 2018 14:45

Welkom in teletubbieland

Het zonnetje lacht, de lucht is blauw, Teletubbies kom maar gauw.  En daar komen ze, onze LaaLaa’s, Po’s , Dipsy’s en Tinky Winky's. Net als bij de teletubbies herhaalt het spel zich gezapig. De bal blijft veel voorin en er worden veel halfslachtige doelpogingen gedaan. De kreet “Nog een Keer!!!” is geheel op zijn plek bij doelkansjes van Reza (kopbal over); Mike (met twee afstandsschoten); Gianni (vlak bij het doel, maait over de bal); Brett (schot net over); Job (hakje op Mike); Tycho (raakt de bal net niet goed); Sem (buitenspel)
Het overwicht is er zeker wel, maar de echte scherpte ontbreekt. Casper en Jarno hebben de flanken goed onder controle en Luca controleert centraal achterin. Maar het zonnetje sukkelt de verdedigers wat in slaap en de eerste actie van Lars is gelijk hard nodig.  Toch valt er naast het zonnetje uiteraard ook te genieten van mooie acties op het veld. Door Casper wordt razendsnel opgebouwd richting Tycho die de bal scherp kan voorzetten, maar het is de net niet dag vandaag en de bal belandt tussen Brett en Noah in waardoor ze er allebei niets mee kunnen ( misschien toch zelf op doel moeten schieten?). Ook de mooie draaibeweging van Brett op de rand van de 16 oogst bewondering. Een heerlijke poeier van Tunay had ook iets meer verdiend dan een bal die over het doel heen vliegt, maar ja bij sommige wedstrijden voetbal je door stroop.

In de tweede helft krijgt de wedstrijd iets meer balans, krijgen de verdedigers het zwaarder, maar lijkt ook de scherpte iets meer terug te komen. Een bal van Casper op Brett, waarna Brett alleen op de keeper af kan, kan voor het bevrijdende doelpunt zorgen, maar helaas het schot gaat voorlangs en ook de geweldige uitbraak van Luca blijkt toch een te lange weg te zijn om er werkelijk iets mee te doen. Als Noah goed op weg is, belemmert een duw in de rug hem een mooie kans. Uiteindelijk is het na een mooie pass van Reza dan toch Noah, die het de keeper zo moeilijk maakt met een poeier op doel dat Sem in de rebound de bal (met twee pogingen) erin kan koppen. De discussies over buitenspel hoorde ik pas achteraf, maar hij telt en dat is alles dat telt!  0-1.
Nog een keer!! Maar daar denkt Peursum toch echt anders over. De druk voor het doel van Lars neemt toe, maar een hoekschop belandt gelukkig op het dak van het doel. Daniq wint een belangrijk kopduel en Jarno verdedigt tot op het tandvlees in de 16. Even maakt Lars het wel heel spannend als hij rechtsachterin buiten de 16 moet gaan voetballen. Gelukkig komt Tunay hem helpen waardoor hij snel terug kan naar zijn doel. Met een reflexachtige redding weet hij even later een bijna zekere gelijkmaker te voorkomen.
O-oh! Vlak voor het eindsignaal glipt een afstandsschots van Sem nog uit de handen van de keeper en verlaten we met een 0-2 overwinning het veld.

groet Collarette