Drechtstreek JO17-2 - Dubbeldam JO17-3

Dubbeldam JO17-3

19 mei 2018 10:00

Leen Sas (B AV)

Een belangrijke stap op weg naar het kampioenschap

Al ver voor aanvang van de wedstrijd is de spanning voelbaar. Zijn de Berliner bollen wel fit? Kunnen de examenkandidaten de energie van de hersenen weer naar de benen sturen en... hoe zit het met de zenuwen?
De wedstrijd begint gelijk spannend en Dubbeldam heeft aanvankelijk de overhand. Gelukkig kan Lars maar aan 1 ding denken en dat is: “die bal gaat er NIET in”. Letterlijk met gevaar voor zijn voortanden gooit hij zich voor een aansnellend been en voorkomt zo een doelpunt. Razendsnel draait Drechtstreek het spel en er is gelijk een kans voor Brett J. Hij is sowieso razend scherp deze wedstrijd en heeft zelfs zijn haar in het model van Ronaldo geschoren. Je merkt aan alles dat de jongens willen winnen. Luca snelt achter de bal aan om zijn eigen foutje goed te maken en Tycho bewaart de rust op het middenveld.
Dan is het opnieuw Drechtstreek dat gevaarlijk wordt met een schot van Jens maar de keeper van Dubbeldam lijkt een uitschuifarm te hebben en de bal gaat er niet in. Drechtstreek heeft de betere kansen maar ook Dubbeldam komt er af en toe gevaarlijk uit. Uiteindelijk is het onze eigen  Brett “Ronaldo” die het bevrijdende doelpunt door hard werken binnen tikt. 1-0 Dit zorgt er wel voor dat de wedstrijd fysieker wordt en Luca krijgt een flinke beuk die behoorlijk wat pijn oplevert. Papa Teeuw kan echter trots zijn, want hij verbijt de pijn en helpt gelijk weer mee de linies gesloten te houden. Inmiddels hebben ook Casper en Reza het veld betreden en met hun snelheid en felheid wordt de voorsprong tot aan de rust vastgehouden.

Ook na de rust zet Casper zijn stempel op de wedstrijd door de bal zodanig weg te werken dat Sem hem kan oppikken en er opnieuw dreiging onstaat. Ook Giannis weet Sem in stelling te brengen maar zelfs Sems lange benen zijn vandaag net iets te kort. Zeker in deze tweede helft spelen de jongens met passie en Job sprint de laatste adem uit zijn longen om de bal goed af te schermen zodat Lars hem kan oppakken. Mike zit er lekker fel bovenop en Reza’s sprongkracht zorgt ervoor dat hij boven alles en iedereen telkens weer de bal wegkopt. Daniq beloopt met zijn lange benen bijna het gehele speelveld  en eigenlijk twijfel ik er ondanks de spanning geen moment aan dat ze deze punten binnen gaan halen. Ze willen het immers echt. Het is het collectief dat deze jongens sterk maakt.
Toch heeft Lars af en toe nog een belangrijke rol te vervullen maar hij staat als een huis en als het stof van een redding nog niet is neergedaald is het Jarno die hem in het doelgebied de belangrijke backup geeft en de bal goed wegwerkt. Het is nog steeds 1-0.  Dubbeldam kan alleen maar aan de noodrem trekken door de ontketende Noah letterlijk van het veld te beuken,  nadat eerder Casper al het veld had moeten verlaten met een bloedneus.
Met in deze fase zelfs twee Bretten in het veld nemen de kansen toe maar een doelpunt valt niet meer. Wel wordt de zeer sterk verdedigende Tunay ook flink neergehaald en lukt hem naar ternauwernood -met hulp van Casper- om zijn kalmte te bewaren. Vader Ceyhan heeft daar zichtbaar meer moeite mee, maar ook hij hervindt tenslotte zijn rust. Uiteindelijk levert het fysieke en verbale geweld Dubbeldam geel en zelfs rood op en worden de laatste minuten door Drechtstreek gecontroleerd uitgespeeld.

Zichtbaar opgelucht verlaten onze mannen het veld. Het kan volgende week gebeuren!!!!! Maar pas op jongens: onderschatting heeft al meerdere topploegen de das omgedaan. Dus blijf scherp en ga, uiteraard, op tijd naar bed ;-)

groet Collarette