Kozakken Boys JO17-2 - Drechtstreek JO17-2

Kozakken Boys JO17-2

10 maart 2018 10:00

Nog 9 keer winnen en we zijn kampioen

Drie maanden na de laatste wedstrijd staan we eindelijk weer eens op het veld. Een lange winterstop gevolgd door een syberische beer heeft ervoor gezorgd dat er weinig is gevoetbald. Toch heeft keeper Lars het bij een invalwedstrijd voor elkaar gekregen 9 hechtingen in zijn been te laten plaatsen. Gelukkig kan Joost zijn plekje tussen de palen innemen.

De wedstrijd gaat voortvarend van start met twee doelpunten van Noah in de eerste 5 minuten. Ik merk dat ik er nog even in moet komen want ik moet van de vaders te horen krijgen dat Job iedereen voorbij ging en de voorzet gaf. Ondanks de snelle voorsprong is het publiek er nog niet gerust op. We hebben immers vaker 2-0 voor gestaan. Maar bij de jongens op het veld is het geloof en de overtuiging er wel. Ze gaan er vol voor. En lijkt of de elleboogstoot die Casper krijgt hem niet weet te vellen. Helaas besluit hij even later toch het veld te verlaten en blijkt twee tanden door zijn lip te hebben.
Op het veld blijf het een genot om naar te kijken. Als een kozak eindelijk op weg is naar het doel is het Tunay die hem met een perfect getimede sliding weet af te stoppen. Het is sowieso een leuke wedstrijd voor de verdediging want om de beurt komt er wel iemand mee op en het is Luca die met een mooi schot de paal treft.
De jongens krijgen steeds meer zelfvertrouwen: zo houdt Reza de bal met een uitstekende  sliding nog binnen en is Tycho op alle plekken steeds aanspeelbaar. Brett is in dit gedeelte van de wedstrijd degene met de meeste kansen, maar of de keeper staat op de goede plek of de bal wordt nog net voor de lijn  weggewerkt. De doelpunten hangen, net als de lente, in de lucht. Jarno weet met een goede sliding nog te voorkomen dat er een kans is op een tegendoelpunt en dan is het rust.

Na rust gaat Drechtstreek net zo voortvarend van start als aan het begin van de wedstrijd en de laatkomer mist zo twee doelpunten. De 0-3 wordt ingeluid door Brett die zich met de bal aan de voet door ieder gaatje wurmt en vervolgens Noah de bal geeft om het af te maken. Kort daarna is het Daniq die zijn bal lekker in de touwen ziet verdwijnen en staan we al met 0-4 voor.
Langs de lijn is het geloof er nu wel en op het veld beginnen de jongens steeds meer truukjes uit te halen. Het is een genot om naar te kijken. Jammer dat Brett, die alleen op weg is naar het doel, vol aan zijn arm wordt getrokken, want ik had wel eens willen zien met welk hoogstandje hij de keeper zou verschalken. Gianni krijgt steeds meer ruimte om de bal naar de achterlijn te brengen en van daar zijn strakke voorzetten te geven en als een Kozak de bal nog even aanraakt lijkt zijn bal nog het doel in te gaan, maar helaas hij rolt net voorlangs. Jens heeft inmiddels de linksachterpositie van Jarno overgenomen en vangt elke doorgebroken man heel koelbloedig op en zorgt met een bal naar Daniq voor de mooiste aanval van de dag. Daniq speelt af op Brett en het is weer Noah die het af mag maken. Met 4 balcontacten van achteruit een doelpunt. HEERLIJK. Inmiddels zijn de gaten in Caspers lip weer dicht en kan hij toch nog wat speelminuten maken.

Met een verdiende en prachtige 0-5 overwinning verlaten de jongens voldaan het veld. Dit smaakt naar meer. Nog negen keer winnen en we zijn kampioen. ;-)

groet Collarette