Groote Lindt JO17-1 - Drechtstreek JO17-2

Groote Lindt JO17-1

21 april 2018 14:30

’t kon beter en ’t kon slechter

Ondanks de vele meegereisde supporters van Drechtstreek gaan de jongens magertjes van start. Natuurlijk het is warm en gister was er nog kermis, maar als je kampioen wilt worden moet je er vanaf de eerste minuut vol tegenaan.
Toch zijn er wel kansen voor Drechtstreek met een schot van Job dat over gaat en een  bal van Jens op de kruising.  Ook is er een kansje voor Sem als Reza de bal heeft veroverd, maar het is niet het Drechtstreek van vorige week. Lars moet helaas regelmatig zijn keeperskunsten tonen en langs de lijn zijn de moeders het erover eens. “het is niet fel genoeg”; “ze zijn niet scherp”; “ze maken hun eigen spel niet”. Na de wissels brengen Noah en Daniq wel vuur in de wedstrijd, maar het is uiteindelijk Groote Lindt dat scoort. 1-0.

Tijdens rust blijkt de KNVB “scout”van de afgelopen wedstrijden een wolf in schaapskleren te zijn  geweest. We herkennen de coach van Groote Lindt, die blijkbaar alle wedstrijden afloopt om het spel van de tegenstander te analyseren.  Mmmm, dat betekent dat we ons spel moeten veranderen en na de rust zijn de jongens gelijk gretiger. Die 3 punten gaan ze niet krijgen! Het is Daniq die gewoon schiet en de gelijkmaker voor zijn rekening neemt. 1-1. Als Sem even later, na een aanval ingezet door Jarno en verlengd door Jens, de 1-2 maakt, hoor ik een Groote Lindt supporter zeggen: “de wedstrijd is gekanteld”.
We hopen op een derde treffer als Gianni goed doorzet en Noah een kansje creëert, maar de echte kans van Noah belandt vol op de kruising.
Ondanks het betere spel van Drechtstreek en enkele goede reddingen van Lars lukt het Groote Lindt om de gelijkmaker te maken. 2-2. Drechtstreek wil echter de drie punten hebben en weet nog één keer het doel te treffen. Helaas wordt het doelpunt afgekeurd vanwege hands.

Het eindresultaat is niet zoals gehoopt, maar het had slechter af kunnen lopen. Nu lekker twee weken uit rusten en dan nog drie keer er vol tegenaan.  Als het kan dan kan het NU.

groet Collarette