Drechtstreek JO17-2 - SVW JO17-1

7 april 2018 10:00

Arco Vermaas

Complimenten van KNVB-scout

Er zijn van die dagen dat je erbij had willen zijn. Maar ja, soms moet je prioriteiten stellen. Terwijl ik tijdens de openhuizendag probeer een huis te verkopen, zie ik voor me hoe het er op het veld aan toe gaat.  Ik zie Lars weer zelfverzekerd in het doel staan. De verdediging die erop gebrand is opnieuw de nul te houden, het middenveld dat elkaar snel weet te vinden en goed samenwerkt en de aanval die alleen maar even hoeft te scoren, bijvoorbeeld uit haarscherp genomen corners van Gianni.  Af en toe even afgeleid door een bezichtiging, droom ik van de prachtige en goed getimede slidings van Tunay, zie ik Casper weer gevaarlijk snel mee naar voren komen en hoor ik Luca’s zware stem over het veld bulderen. “Even scherp blijven jongens”. Het voelt alsof ik erbij ben. Al snel krijg ik de tussenstand door van een van de moeders. 2-0.  Ik zie het gewoon voor me. Daniq die de bal inspeelt op Mike die vervolgens met een paar mooie kapbewegingen de bal in de 16 op Noah afgeeft en hij schiet hem binnen. Heerlijk. En dan dat tweede doelpunt een mooie pass langs de lijn op Brett, hij neemt de bal mee tot aan de achterlijn kapt eveneens zijn tegenstander uit en biedt Noah opnieuw een scoringskans.

Na rust voel ik op afstand dat het spannender wordt en de verdediging krijgt het drukker en drukker. Ik voel een soort pijnscheut in mijn hoofd als Jarno de bal van de lijn kopt, maar de voorsprong wordt vastgehouden. Er wordt hard gewerkt en het is een hecht team, vindt ook de scout van de KNVB. “dit elftal kan kampioen worden”. Helaas de nul wordt niet gehouden als de bal via de rug van Reza van richting wordt veranderd en Lars kansloos is. 2-1. Oké, niet de nul, maar geen enkele tegenstander heeft nog zelf kunnen scoren tegen dit elftal. Uiteindelijk weet Sem de stand nog op een mooie 3-1 te brengen en zijn de 3 punten opnieuw een feit. Ach, je hoeft er niet eens bij te zijn, als je maar genoeg verbeeldingskracht hebt. ;-)

Ik kan niet wachten tot volgende week. Als ik scout was, dan wist ik het wel. Ik ging dit team volgen voor de rest van het seizoen.

Groet Collarette