Een wedstrijd een kampioen waardig

Sliedrecht JO17-2

26 mei 2018 12:30

Vrijdag sijpelt het nieuws langzaam binnen. “We zijn al kampioen”. Hoe kan dat dan, we moeten toch noch minstens 1 punt pakken? Nee, hoor donderdag heeft Dubbeldam van SC Emma verloren en we zijn niet meer in te halen. Een tikkie vreemd, maar wel lekker.

Midden op de bloedhete zaterdag betreden de mannen het veld. De moeders overleggen nog even en besluiten alvast twee rookfakkels aan te steken. Ze zijn tenslotte al kampioen. De windrichting wordt bepaald, de A15 wordt in de gaten gehouden en ook aan de vogels wordt gedacht. En dan begint het spectakel. Nou!! Het spectakel van de fakkels valt wat tegen, als dat maar geen voorbode is voor het verloop van de wedstrijd. Gelukkig is dat niet geval.
Het opent even wat stroef ondanks dat Tyccho heerst op het middenveld en Jens als linksback alle ruimte krijgt om van achteruit op te bouwen. Job begint zeer gedreven: dwingt een corner af, maakt samen met Tycho en Daniq een mooie actie en laat zijn befaamde trucjes aan de tegenstander zien. Aan de andere kant van het veld showt Mike ook enkele hoogstandjes en ook Daniq kapt menig tegenstander uit.Toch weet Sliedrecht af entoe gevaarlijk uit te breken en Lars is niet voor niets meegekomen. Reza's sliding zorgt ervoor dat het schot net genoeg vaart verliest waardoor Lars de bal grabbelend kan pakken. Casper wacht dit liever niet af en schiet de bal voor Lars hem strak vast kan pakken voor de zekerheid hard weg. Ook Jarno haalt als centrale verdediger nog een een keer de angel uit de aanval, maar dan lijkt na de wissel de organisatie zoek. Frank vraagt zich verbaasd af waarom de jongens niet op de afgesproken plekken staan en even lijkt Sliedrecht daarvan te profiteren, maar het is Tunay die met een mooie sliding ook deze aanval in de kiem smoort.
Dan is Mike het zat. “We gaan hier toch gewoon winnen” en met een bal die bijna vastgeplakt zit aan zijn voet loopt hij zo ongeveer door het zeer zware defensief van Sliedrecht heen en brengt Noah in stelling. Noah, die de hele wedstrijd al op de bal jaagt ziet zijn kans en scoort de bevrijdende 1e treffer 0-1.
Ja, en dan is de beer los. De volgende is voor Brett die hem prachtig vanuit de draai binnen schiet.0-2.  Het is opnieuw Mike die de assist voor de derde treffer verzorgt en Sem verschalkt met een lullig schot de keeper. 0-3.

Direct na rust zet Sem het vervolgschouwspel in door met de buitenkant voet de bal mooi binnen te tikken. 0-4. Overigens prima voorbereid door hard werken van Gianni gevolgd door een pass op Brett. Niet veel later is het Luca die met een lange bal Brett de kans geeft en ja hoor, het is alweer 0-5. Het is Tycho vandaag net niet gegeven want zijn vrije schop wordt door de Sliedrechter keeper geweldig uit de kruising gehaald. De corners van Gianni luiden de 0-6 en 0-7 in. De eerste wordt er prachtig door verdediger Tunay ingekopt en de tweede neemt kopkampioen Reza voor zijn rekening. Als Gianni de volgende corner neemt, is het opnieuw een verdediger die ook wel eens wil scoren. Deze keer is het Jarno die precies op de goede plek staat en de 0-8 voor zijn rekening neemt.
Nu wil iedereen wel scoren. Job is de volgende die vindt dat het zijn beurt is en doet wat normaal hoofdschuddend wordt afgekeurd. Hij gaat en passeert de ene na de andere speler met trucjes en maakt het dan ook nog heel beheerst af. 0-9.  Bij de volgende actie wordt de omhaal van Reza nog gered door de keeper, maar opnieuw is het een verdediger die de mooie 0-10 afdrukt. Deze komt op naam van Luca.
Daarna worden de jongens een beetje lui en bij een verwacht buitenspel, stoppen ze er alvast mee, maar Sem niet en hij kan heel rustig de 0-11 afmaken. De honger is echter nog niet gestild. De paar jongens die nog niet hebben gescoord (maar veel assists hebben gegeven) azen op hun moment of fame. Het is uiteindelijk Jens die met een mooi uitgespeelde kans het laatste doelpunt voor zij rekening neemt.0-12.

Een eindstand een kampioen waardig. Volgende week op naar een ongeslagen kampioenschap en natuurlijk.......de traditionele overwinningsslootduik.

groet Collarette

Alle foto's van deze mooie wedstrijd zijn terug te vinden in ons fotoboek