Drechtstreek 3 handhaaft zich in Tweede Klasse

2e klasse/3e klasse G

16 juni 2018 14:30

R. Houde

PAPENDRECHT - De mannen van het derde hebben zich zaterdagmiddag door middel van een voetbalshow tegen Vuren 2 weten te handhaven in de competitie. Een prestatie van formaat als je je bedenkt dat het gros van de mannen de avond ervoor een dansvloer in Werkendam tot het uiterste hebben gedreven op het onvergetelijke trouwfeest van de dit seizoen gestopte Laurens Maliepaard en zijn vrouw. Deze mannen verschenen dan ook met frisse tegenzin op de club.

De club uit Vuren was met een kleine honderd fanatieke supporters middels een partybus afgereisd naar het sportpark Oostpolder. Deze supporters zorgde met toeters en muziek voor veel lawaai langs de kant voorafgaand aan de wedstrijd, met de nadruk op voorafgaand.

Vanaf de eerste minuut liet Drechtstreek 3 zien dat alle toeters en bellen nog wel eens voor niets konden zijn. De spelers uit Vuren kregen immers niet eens kans de bal te raken in de eerste twee minuten van de wedstrijd. Het was dan ook wachten op een goal, en die kwam. Auwie zetten het vanaf ongeveer eigen helft op een lopen, wist de in de weg liggende tegenspelers te passeren en haalde zo de achterlijn. Tot ieders verbazing wist Auwie precies waar hij een medespeler kon vinden en zo passeerde Buchholz de keeper.

Niet veel later dacht Auwie datzelfde geintje nog eens uit te halen, en met succes. Na vele snelle meters en het te kakken zetten van wat verdedigers wist hij dit keer Jeroen Kuil te vinden, die feilloos binnenschoot.

Vuren 2 liep vervolgens zelfs tegen een ‘’Jantje” aan. Een term die je toch niet graag tegen je hebt in de voetbalwereld. Wederom kwam de voorzet van Auwie. De bal was misschien niet helemaal op maat maar zowel Peter als Kuil gingen ervoor, waarbij laatstgenoemde de bal genoeg kon raken om de 3-0 nog voor rust te maken. We mogen stellen dat Jeroen Kuil het als gelegenheidsspeler in alle drie de nacompetitie wedstrijden een mooie bijdrage heeft geleverd aan het lijfsbehoud.

Ook bij de vierde goal was Auwie nadrukkelijk betrokken. Nadat de verdediger van Vuren het wel gehad had met onze Iron Man in bloedvorm, besloot hij hem finaal naar de grond te trappen. De scheidsrechter, die de wedstrijd behandelde als Champions League finale, wees terecht naar de stip. Aanvoerder Stek deed wat een goede captain doet op zo’n moment en gaf de keeper geen kans. Kort daarop volgde het rustsignaal.

Met een brede glimlach kwamen de blauw-witte de kleedkamer uit. Bakker bleef achter in de kleedkamer en werd vervangen door Slinger. Drechtstreek ging vervolgens verder waar het gebleven was. Na mooi combinatievoetbal kwam de bal bij Buchholz. Met een weergaloze stift deed hij definitief een slot op de deur. Iets wat hem de nacht ervoor al eerder overkwam, toen hij zijn huissleutels was vergeten tot groot leedvermaak van zijn medespelers.

Vuren deed nog iets terug en maakte wat de meegereisde supporters ook wel verdienden, een eretreffer. Toch was het slotakkoord weer in het voordeel van het boven zichzelf uitstijgende derde. Nogmaals bewees Buchholz veel gevoel te hebben in zijn linkervoet. Met een uitstekende dieptepass werd de snelheid van de ingevallen Stijn benut, die blijkbaar veel heeft geleerd van Peter in zijn eerste seizoen (samen goed voor zo’n 25 doelpunten dit seizoen). Nog voor een verdediger hem in kon halen besloot hij de bal keurig in de verre hoek te plaatsen.

Ook noemenswaardig waren de succesvolle akka-panna van Griff, wat door de laatste man van Vuren toch wel als vernederend werd beoordeeld, en de rentree van Emiel na lang blessureleed. Na een goeie 30 minuten gespeeld te hebben gaf hij aan geen last te hebben van de hamstring, maar wel een beetje misselijk te zijn. Die misselijkheid nam later die middag rustig af, maar echt het ventje werd hij niet meer die dag.

Uiteraard werd de prestatie van formaat bekroond met de nodige mandjes bier en goeie verhalen. Wederom was de bijnaam van Stijn een onderdeel van gesprek. Daar waar hij er twee weken geleden geen had, kreeg hij vorige week “White Jesus” naar zijn hoofd geslingerd. Alsof het zo moest zijn hadden ook de supporters uit Vuren op de valreep van zijn eerste seizoen nog iets voor hem in petto: “Noodles”. Ook deze bijnaam lijkt voort te komen uit de onmisbare blonde lokken van de jongste van het stel, omdat ze iets weg zouden hebben van het uiterlijk van de Aziatische lekkernij.

Tot zover dit seizoen voor Drechtstreek 3. Vanaf september zal het oogstrelende voetbal weer te bewonderen zijn.

Scoreverloop: 1-0 Bucholz; 2-0 Kuil; 3-0 Kuil; 4-0 Stek; 5-0 Bucholz; 5-1; 6-1 Stijn

Opstelling: Hengel, Kleine Mart (Mikey), Heijst, Bakker (Slinger), Maus; Marcel (Emiel), Stek, Buchholz; Kuil (Stijn), Peter (Griff), Auwie