Die ouwe , nee die andere ouwe !

VVGZ 10

22 september 2018 16:00

Die uitspraak betekent dat onze tegenstanders van dit seizoen dus weer stukker jonger zijn +/- 30 jaar. Eigenlijk is het net een seizoensafsluit wedstrijd vader tegen de kinderen , echter zitten de kinderen ingedeeld in onze competitie.

Goed Drechtstreek 8 is weer begonnen en waar we vorig jaar genoeg mensen hadden wordt dat dit seizoen lastiger. 4 mensen gestopt 2 langdurig geblesseerd en spierblessures die spontaan opspelen zorgt ervoor dat Martin moet winkelen bij andere teams om een volwaardig elftal op de been te krijgen. Voor deze wedstrijd waren dat Duco en Maarten, waarvoor onze hartelijke dank.
De opstelling was als volgt . Winasch in de goal. John ,Alex , Denes en Eddy achterin. Middenveld GertJan , Maarten , René en Duco spitsen Rob en Martin. Buks hanteerde de vlag . Sven was scheidsrechter van dienst en Rico en L1 moesten eerst toekijken.
Dirk , Chris , Patrick en Jeroen kwamen supporten.

Na het eerste fluitsignaal begonnen de kids uit Zwijndrecht gelijk vol op de aanval te spelen en dat resulteerde al snel in kansen en hoekschoppen . Adriaan heer en meester in de lucht kopte alles weg en zo snel als de storm opstak ging deze ook weer liggen. Het 8e kon gaan voetballen en deed dat voornamelijk op de helft van de tegenstander , maar verder dan de 16 kwamen we niet. Het golfde een beetje heen en weer en uit weer een hoekschop voor VVGZ besloot Adriaan Winash van dichtbij te testen maar die was goed bij de les en pakte de bal klemvast.
Het zal rond de 20e minuut zijn geweest dat de bal veroverd werd op het middenveld waarbij Gertjan Martin diep wegstuurde en hij de 1-0 voor de thuisploeg maakte.
Ouwe reus moe gestreden en nog wat pijntjes van donderdag besloot gelijk te wisselen met de popelende Ricardo.
Deze wissel pakte goed uit want niet veel later scoorde Rico uit een assist van Maarten en dat was 2-0.
Het begon te lopen en meer en meer werden er duels gewonnen en hoog druk gezet . Nu hadden wij wat hoekschoppen op rij en het was een reflex van de keeper die de kopbal van René net kon keren.
Toch was het een souverein 8e wat niet wilde wijken en VVGZ had een overtreding op rand 16 nodig om Rico af te stoppen . Voor de linkspoot die Rico is lag deze op een mooie positie en allá Messi krulde hij de bal om de muur in de kruising de keeper kansloos toekijkend 3-0 tevens ruststand.
Maarten en Duco werden bedankt voor inzet en Buks en L1 kwamen erin. Hierna werd ook gelijk de tactiek gewijzigd en gingen we in het beproefde 1-4-5-1 spelen met open linkerkant voor de opkomende back.
Helaas maakte Eddy hier niet veel gebruik van [cabaret] waardoor VVGZ wel die kant opzocht en er kansen ontstonden voor de gasten. Winash kon echter veel ballen keren maar op een hard schot buiten de 16 had hij echter geen antwoord en viel de 3-1 eigenlijk te snel en keerde er hoop terug bij de tegenstander om de oudjes kapot te spelen. Met af en toe een counter kwamen we er nog uit en liet L1 zich handig vallen om een strafschop te versieren. Scheidsrechter Boevink beloonde deze daar ook mee en zo kon Ricardo revanche nemen op de gemiste strafschop van de week ervoor.
Maar ook nu bleef de keeper goed kijken en zag Rico zijn penalty gestopt worden en in de rebound erna ging het schot net naast.
VVGZ ging erin geloven en niet veel later na een bal op de arm van Denes kon de scheidsrechter niets anders dan ook hier een strafschop voor te geven. Winash was echter nog koeler want die pakte de bal gewoon klemvast uit de hoek.
Hier hield hij zijn team op de been en later bij een lage schuiver had hij een soort van uitschuif arm waar hij de bal uit de uiterste hoek tot corner wist te verwerken.
Drechtstreek 8 had het even moeilijk maar uit een veel belovende aanval werd Martin gepakt en kregen we een vrij trap op zo een 25 meter links van de goal
VVGZ had geen muur neergezet dus had René vrij zicht op de goal en de keeper op de bal. Met een gebaar naar Gertjan dat hij bij de 2e paal moest gaan staan had hij al lang besloten om zelf op doel te schieten . Wat de keeper deed weet niemand of hoe de bal richting doel ging , feit was dat de bal net onder de lat bij de 2e paal in het doel viel en de 4-1 de wedstrijd in het slot gooide.
VVGZ probeerde nog wel maar ook over rechts lukte het niet en stond John 90 minuten lang zijn mannetje. Na nog een kans voor Gertjan uit een voorzet van Rico die helaas net niet beloond werd besloot Sven een einde aan de wedstrijd te maken .
Man of the Match was Winash .
Na de borrel in de kleedkamer werd er nog wat afgezakt waarna iedereen tevreden huiswaarts keerden .
Volgende week Hardinxveld uit.