Geen eer te behalen

SC Emma JO19-1

24 november 2018 14:00

Vandaag is er geen eer te behalen voor Drechtstreek. Emma is vele malen sterker en de doelpunten vliegen ons om de oren. In de eerste helft is er nog de hoop dat de schade beperkt kan worden gehouden. Maar als na rust direct de 5-0 valt, de vlaggende lijnrechter wordt genegeerd door de scheids en ook snel de 7, 8 en 9-0 valt is het geloof weg. Gelukkig ging het scorebord niet verder dan 9 dus daar is het voor mij bij gebleven. ;-) Ging er dan niets goed. Ja wel. Ik ben ongelooflijk trots op onze jongens die bleven voetballen, bleven proberen en beschaafd bleven spelen. Helaas wordt de spoeling dun en kost het de trainers elke week moeite om spelers op het veld te krijgen. De jongens zijn geblesseerd, geschorst, moeten werken of posities zijn door de vereniging nooit ingevuld. De trainers houden moedig stand en staan elke week weer paraat om er het beste van de maken. Het mag gezegd worden dat het niet ligt aan de inzet van de trainers en ook niet aan de inzet van de jongens in het veld. Vandaag was de tegenstander gewoon een maatje te groot, maar helaas heeft vandaag opnieuw twee geblesseerden opgeleverd. Jens moet voortijdig de wedstrijd staken door knieproblemen en Reza wordt onderuit gehaald in de 16 meter, waarbij de noppen van de tegenstander ook nog eens zijn pink hebben gebroken. Op zo'n dag wordt dan ook de terechte penalty naast geschoten.

Toch  heb ik ook heel mooi combinatie-voetbal gezien. Als het even wel liep, zag je gelijk de potentie. Ik heb Greg als een stormram zien doorduwen en zag vooral heel veel inzet. gelukkig is deze inzet op het einde nog beloond met een mooi doelpunt van Brett J op aangeven van Tycho van D en Jarno. Snel vergeten deze wedstrijd en op naar de volgende. Ik wens de trainers heel veel wijsheid voor deze laatste van het jaar. En bedenk... het is maar een spelletje

groet Collarette