Dat ging nog bijna mis

Oranje Wit JO19-3

17 november 2018 13:30

Simon van Sintmaartensdijk

De wedstrijd komt redelijk gelijkwaardig op gang met kansjes over en weer. Greg weet een gevaarlijke aanval van Oranje Wit door een goed getimede sliding af te slaan. En dan is het Drechtstreek dat de score opent uit een corner van Gianni, die Reza er net niet kan inkoppen. Gelukkig staat Brett G daarachter goed opgeteld en hij schiet de bal snoeihard in. Het is 1-0. De druk van Drechtstreek neemt toe met een mooie aanval van Yari en Brett J, waarna Mike net een teenlengte tekort komt om de bal echt lekker te raken. Vervolgens is het een aanval van Brett G. (bal op de paal), Brett J (net niet) en een schot van de vrijstaande Gianni (naast), dat laat zien dat Drechtstreek de sterkere partij is. Een aanval die nog niet wordt beloond maar die de verdediging van Oranje Wit wel doet zweten. Achterin verdedigt Luca heel gecontroleerd en bouwt opnieuw een aanval op. Toch is het niet zo dat keeper Robin niets te doen heeft. Gelukkig is het voornamelijk Drechtstreek dat in de eerste helft het spel maakt met een sterke actie van Mike en een geweldige voorzet van Tycho v. D. Waarna Jens de bal prachtig binnen kopt. 2-0. Gelijk daarna wordt door Gianni Oranje Wit al weer onder druk gezet. De wedstrijd lijkt gespeeld als vervolgens Brett-Brett en Yari opnieuw zoveel druk op de keeper zetten dat uiteindelijk Brett G de 3e treffer voor zijn rekening neemt. 3-0. Vlak voor rust voorkomt Robin een tegendoelpunt door met een weergaloze duik zijn doel schoon te houden.

Na rust heeft Oranje Wit versterking gekregen van een aantal frisse spelers en het spel kantelt. Robin heeft last van de zon en de drukte in zijn doelgebied maar kan met zijn vingertoppen de bal nog net wegwerken. Als dan niet veel later Reza geblesseerd op de grond blijft liggen en Luca geblesseerd het veld verlaat neemt de druk op de verdediging toe. In de omschakeling van de opstelling achterin hebben Jarno en Emile een misverstand en loopt Oranje Wit er zo doorheen. Ook de goedkeepende Robin kan de bal niet meer tegenhouden. 3-1. Drechtstreek zet vanaf de aftrap gelijk een goede aanval op om Oranje Wit te laten zien dater met hen niet valt te sollen, maar niet veel later valt uit een hoekschop ook de 3-2. De spanning neemt toe. Oranje Wit merkt dat er wat te halen valt en wordt steeds fysieker. Als het Yari iets te veel wordt ontstaat er een opstootje en moeten beide spelers 10 minuten afkoelen. Niet veel later wordt Brett G vol onderuit gehaald als hij op weg is naar het doel. Oranje Wit komt hier nog goed weg met een slechts een vrije schop tegen. Aan de andere kant brengt opnieuw Kepper Robin redding door met 1 hand de bal weg te werken. Het is hard werken in de laatste fase van de wedstrijd als de bal snel van de ene kant naar de andere kant wordt gespeeld en Oranje Wit kan niet anders dan opnieuw aan de noodrem trekken als Brett G weer als een op hol geslagen veulen op hun doel af galoppeerd. Nu is het wel een gele kaart en speelt Oranje Wit met 9 man verder. Toch geven zij niet op en Jens moet opnieuw achter de snelle links buiten aan. En helemaal op het einde weet Jarno nog een doelpunt te voorkomen door met een soort karatesprong in de lucht de bal voor de voet van een aanvaller weg te werken. Door het collectief gaan we met een 3-2 het veld af maar wat maakten ze het spannend. Volgende week uit tegen koploper Emma. Het zou mooi zijn als we daar punten weten te pakken.

groet Collarette