Drechtstreek 8 doet zichzelf te kort tegen Hardinxveld .

Hardinxveld 7

16 februari 2019 12:00

Fred Bloemscheer

Door de vele blessure gevallen en andere bezigheden van teamleden moesten Dirk en Martin heel de week aan de bak om spelers erbij te regelen. Tot Donderdag trainingsavond was er nog geen keeper , maar daar was dan toch het nut van de afzakkertjes.Marvin Otte nog op de club aanwezig werd door de overgebleven spelers gepolst om Zaterdag het doel te verdedigen. Marvin had hier wel zin in en na overleg met hoofdcoach Bart Toom was dit snel geregeld.
Met Jeffrey de Klein en Marijn Seegers konden we een 11tal op papier zetten met extra wissels die tegen angstgegner Hardinxveld hard nodig zouden zijn.

Op het zonnige bijveld van onze eigen vereniging begonnen we met de volgende opstelling. Marvin dus in de goal dan vlnr Marijn, René, Adriaan en GertJan. Middenveld Patrick W , Daan, Chris,Timo. Spitsen Martin en Jeffrey. Jeroen,John en Denez begonnen reserve. Wedstrijdleiding was in handen van de ervaren Fred Bloemscheer en assistent Leen Sas.
Opdracht van coach Dirk was het middenveld van Hardinxveld ontregelen , eerste kwartier doorkomen zonder tegen doelpunten en van daaruit zelf kansen gaan creëren.

Hardinxveld dacht daar anders over en voetbalde vanaf minuut 1 op onze helft, toch slaagde we erin om het eerste kwartier doelpuntloos door te komen ondanks een paar slippertjes van de laatste man , die zich later in de wedstrijd goed zou herstellen.

Het gevaar kwam voornamelijk van de linkerkant, maar ondanks het compacte spel van het eerste kwartier kon de tegenstander wel de 16 inkomen. Marvin stond echter steeds goed opgesteld en maakte de kansen onschadelijk.

Het 8e had weinig te vertellen en het was voornamelijk bij balbezit de lange bal naar voren en hopen op een moment van Martin of Jeffrey.

Die momenten waren er wel, maar ook Hardinxveld had een keeper op de goal staan, die met een prachtige save het schot van Jeffrey pareerde tot hoekschop.

Na een minuut of 20 moest Martin, die niet geheel fit was, het veld verlaten. Hierdoor werden er wat omzettingen gedaan op het middenveld. Toen even later ook Gertjan uitviel ten faveure van Jeroen was even de organisatie weg en niet duidelijk wie wie moest verdedigen.

Uiteindelijk wist Hardinxveld hiervan te profiteren en liep de aanval over links helemaal door tot aan de achterlijn, waarna de voorzet terug de 16 ingelegd werd en verdediging en keeper verrast werden door een schuiver in de korte hoek. 0-1

Een tegenvaller maar het strijdlustige 8e ging hierna wel nadrukkelijker naar voren voetballen en er kwamen ook meer mogelijkheden voor de inmiddels eenzame spits Jeffrey.

Hardinxveld en Drechtstreek kwamen tot de rust niet meer aan scoren toe dus gingen we met de kleinst mogelijke stand de kleedkamers opzoeken.

John kwam de gelederen versterken en na weer de hernieuwde opstelling door Dirk uit het hoofd opgesomd gingen we voor het 2e bedrijf .

Hierin was alle schroom weg en was het het 8e dat nadrukkelijk op zoek was naar de gelijkmaker. Hardinxveld kwam er nog maar mondjesmaat uit en elke aanval werd vakkundig in de kiem gesmoord .

John loste nog een schot op doel dat net voorlangs ging en Chris beoordeelde net een bal verkeerd. De tegenstander leek klaar voor de slacht maar het 8e verzuimde om de trekker over te halen. Na een hoekschop die net verkeerd viel was er paniek bij Hardinxveld. Er werd geroepen om de 0-1 te verdedigen . Met nog een kopkans voor Jeffrey die maar net langs de kruising vloog was de wedstrijd gespeeld .

Drechtstreek 8 kon echter met opgeheven hoofd het veld verlaten waar het de uitwedstrijd dik klop had gehad en hier wel een punt verdiend had.

Helaas maar volgende keer met dezelfde instelling en misschien nieuwe spits Stefan Peterzen zijn we tot mooie dingen in staat.