Drechtstreek 8 laat de Alblas 7 naar adem happen.

De Alblas 7

13 oktober 2018 15:30

Alle ingrediënten waren zaterdag aanwezig voor een mooie voetbaldag: Drechtstreek 8 speelde thuis tegen De Alblas 7. Naast het feit dat het zomers warm was kwamen er vele oude bekenden kijken (waaronder oud-spits Stephan), was Fred Bloemscheer de arbiter van de dag maar was het vooral de dag van de rentree van Chris. Eind april in een uitwedstrijd tegen de Zwerver brak hij de buitenkant van zijn voet. Drie keer gips en bijna een half jaar later zou hij weer in de basis starten: welkom terug!

Vanwege heel wat afwezigen uit eigen gelederen was Martin flink gaan shoppen bij andere niet-spelende seniorenploegen: Martijn/Ramos/Toine en Barris deden met ons mee en ook good-old Gert-Jan Nijhuis en Eddy stonden op het wedstrijdformulier. Ook de keeperspositie was opmerkelijk ingevuld: in de goal stond Adriaan. In de verdediging begonnen van links naar rechts Ramos/Marcel/Daniël en Martijn. Het ervaren middenveld bestond uit Chris/Toine/Barris en Gert-Jan. In de voorhoede opereerden we met 2 spitsen, te weten Rob en aanvoerder Martin. René nam de vlag ter hand en Eddy/Patje/Denes en John begonnen op de bank.

Tegenstander De Alblas was een jonge ploeg met beweeglijke buitenspelers. Met name Ramos had zijn handen vol maar wist de nummer 13 keurig te bespelen. Na een kwartier liet Chris meteen zien dat er nog gevoel in zijn pootje zat: met een vernuftig steekpassje in de ruimte pikte Martin de bal op en schoot hem hoog en hard aan de binnenkant van de rechterpaal binnen: 1-0 voor Drechtstreek! Lang konden we niet ervan genieten want vrijwel direct in de tegenaanval viel de 1-1. De Alblas had nu het betere van het spel en kreeg ook de betere kansen. Eerst mazzelden we nog met een harde bal op de linkerpaal van keeper Adriaan maar daarna viel de 1-2 voor de groen-rode brigade alsnog. Na een half uurtje nam René de plaats in voor de moegestreden Chris. Drechtstreek ploeterde op het middenveld: Barris en Toine veroverden de bal vaak maar het sterke blok dat er tegenover stond dwong hen ook vaak tot balverlies. Een vrije trap van René (“mag hij ineens scheids?&rdquo wist Martin achter de verdediging te controleren en rondde koel af tot de 2-2 gelijkmaker. Toch wisten we dit helaas niet vast te houden tot de rust: na een aanval over rechts wist de aanvaller van de Alblas de bal in de korte hoek te prikken. Adriaan kwam net iets te laat naar de grond om de 2-3 ruststand te voorkomen.

In de tweede helft kwam John voor Gert-Jan, ging Eddy voor Martijn rechtsachter spelen, kwam Patje voor Rob en ging Denes links op het middenveld spelen waarbij René Marcel als laatste man verving. Drechtstreek had zich voorgenomen op de gelijkmaker te gaan jagen. En die viel ook: na een prachtige bal van Toine nam Martin de bal weer majestueus aan en schoot de bal binnen voor de gelijkmaker: 3-3. Helaas besliste de man in het paars dat een overtreding van Ramos in de eigen zestien genoeg was voor een penalty. De Alblas faalde niet van de stip: 3-4. In de minuten die daarop volgde werd Martin gehinderd bij een schot in de zestien…. Ditmaal bleef het fluitje achterwege. Heel lang bleef deze stand staan en bij de laatste drinkpauze 20 minuten voor tijd zouden we na 10 minuten va banque gaan spelen als dit zo bleef. Dit voornemen werd doorkruist door een waar zondagschot vanaf rechts in de hoog in de linkerhoek waarnaar de keeper in het oranje Ericsson-shirt zich tevergeefs strekte: 3-5. Even leek het erop dat het achtste tegen een (onverdiende) hoge nederlaag zou aanlopen toen De Alblas simpel naar de 3-6 counterde. Het slotaccoord was echter voor de thuisploeg. Barris legde aan voor een mooi afstandsschot dat op de lat terechtkwam. De attente Martin was ter plekke om de bal binnen te koppen. Zijn vierde alweer van deze middag. Dit doelpunt was de laatste actie van de wedstrijd waardoor de 4-6 eindstand op het bord kwam.

Een leuke wedstrijd waarna na afloop tot in de donkere avonduurtjes nog heel wat afzakkertjes genuttigd werden. Volgende week hebben we een vrije zaterdag. De week erop moeten we naar Gorinchem tegen Unitas 4.