Drechtstreek 8 een "eenheid" tegen jong Unitas

Unitas 4

27 oktober 2018 12:30

Op het hoogpolig , maar ozo lekkere bijveld 2 , op Sportpark Molenvliet moest het 8e aantreden tegen een opponent die net zoveel punten had als ons. Een echte kraker op papier , maar ook zeker op het veld.
Ook deze keer bestond onze tegenstander uit een overgekomen A-jeugd wat voor het eerste seizoen senioren voetbal speelt. Behendige jonge jongens maar tactisch nog niet heel sterk.
Ad Interim Coach Rob kon beschikken over een selectie van 15 man en stuurde de eerste helft de volgende mensen de wei in.
Winash , John , René ,Marcel en Jeroen in de verdeding . Middenveld met de punt naar voren Buks , Daan ,Chris GertJan en Ricardo . Diepe en eenzame spits Martin. Wissels Patje , Pw , Adriaan en L1.

Onder het doorbrekend zonnetje begon de wedstrijd zoals verwacht , de tegenstander drukte ons gelijk naar achter , maar tot de 16 meter hield de crativiteit wel op . Het 8e stond wel onder druk maar na de eerste messcherpe counter waar Martin diep werd weggestuurd kon Ricardo de voorzet over de doellijn heen lopen. 0-1 geheel tegen de verhouding in .
Unitas ging nog feller aanvallen en wij konden op dat moment eigenlijk alleen maar tegenhouden . Met veel doorschuivende mensen moesten we goed bij de les blijven . Na weer een afgeslagen aanval werd de bal via rechts weer diep naar Martin gespeeld die alleen met een overtreding gestopt kon worden. De bal lag weer goed voor linkspoot Ricardo die de bal fraai indraaide over de keeper in de verre hoek en zo de 0-2 aantekende.
Echt ervan genieten konden we niet want de tegenstander bleef op zoek naar de aansluitings treffer. Deze kregen ze ook door een afstandsschot die Winash niet te baas kon en de 1-2 was een feit.
Drechtstreek was even de concentratie en organisatie kwijt en Unitas profiteerde daar optimaal van door een paar minueten later de gelijkmaker erin te leggen.2-2.
Ze gingen nog feller op zoek naar de voorsprong en uit een hoekschop kwamen we goed weg toen de bal onderkant lat naar buiten stuiterde en niemand de bal in de rebound kon intikken.
Uit een andere hoekschop kon Buks de bal voor de lijn net wegtrappen en met een paar katachtige reddingen hield Winash zijn doel verder schoon.
Na een goede onderschepping kon René met Gertjan de een-twee aangaan maar werd zijn voorzet net tot hoekschop verwerkt . De hoekschop indraaiend door Rico werd bijna door Daan beloond maar werd door de tegenstander weer verwerkt tot hoeschop . Nu was René dichtbij en kon de keeper de bal van de lijn tot hoekschop nummer 3 verwerken . Deze werd aan de andere zijde getrapt door Chris . Ook deze was indraaiend en kwam bij Daan terecht die achteroverhangend de bal hard in de kruising schoot . Zijn eerste doelpunt voor het 8e was een feit en de voorsprong ook 2-3 en tevens ruststand.
In de rust de gebruikelijke wissels . John , helemaal leeg gestreden doordat de tegenstander elke keer maar weer doorwisselde en zo steeds vers bloed tegenover hem had staan nam de vlag over van Patrick. L1 ,Pw en Adriaan namen de plekken van Chris ,René en Gertjan over.
Pw maakte zijn debuut voor het 8e en deed dit zeker niet onverdienstelijk en hield constant de bal vast aan de linkerkant zodat er goed bijgesloten kon worden.
De eerste aanval na rust leverde gelijk een doelpunt op maar werd wegens vermeend buitenspel afgekeurd. Unitas was iets minder fel en liep meer voor eigen succes te voetballen dan dat het de clubnaam uitdraagde.
Na weer een veelbelovende aanval werd de bal tot hoekschop verwerkt en ook dit dode spelmoment leverde een fantastisch doelpunt op. De hoekschop , weer fraai getrapt door Ricardo , werd op het hoofd van de lang in de lucht hangende Martin gelegd en kon deze mooi inkoppen . De voorsprong bedroeg weer twee doelpunten.
De bank was er niet heel gerust op en coach Rob gaf zo de nodige tips aan de scheidsrechter die daar onder druk van "ouwe Reus" wel meeging . Zo werd er na een doorgelopen charge op Jeroen een speler uitgestuurd en werden ingooien wel ineens anders beoordeeld .
Drechtstreek had tijdens deze overtal situaties het betere van het spel maar nadat Unitas weer compleet was kon het toch weer uit het niets scoren 3-4 met nog een laatste minuut van 420 seconde [echt waar ] kon Unitas niet meer tot scoren komen en pakte het 8e de tweede overwinning van het seizoen.
Allemaal keihard gestreden voor de punten en dikverdiend konden we een pilsje van de 47 jarige coach Rob in ontvangst nemen.
Volgende week tegen onze dorpsgenoten , de Rood-zwarten van het slobbergors. Thuis om 4 uur.