Drechtstreek 8 zwetend ten onder tegen de Zwerver 6.

De Zwerver 6

30 maart 2019 14:00

Hugo Vogel

Het zonnetje scheen op deze mooie lentedag: er stond een mooie voetbalmiddag op het programma voor Drechtstreek 8. Een tegenstander uit de top 3 (De Zwerver 6) uit Kinderdijk kwam op bezoek in de Oostpolder. De heenwedstrijd werd (na een 0-1 voorsprong in de rust) ruim gewonnen door de rood-zwarten met 6-1. Het achtste was uit op revanche.
Scheidsrechter deze dag was Hugo Vogel die, doordat L1 een wedstrijd van de JO17-3 van Hugo overnam qua fluiten, op korte termijn bereid was gevonden om onze wedstrijd te fluiten: nogmaals dank. Ook dank aan gastspeler Quinten Hettema die ons eenmalig kwam versterken vanuit het 3e. De opstelling was als volgt: omdat Winnie een kwartier te laat was startte Mike Hardan van JO19-4 in de goal: thx Mike! Van rechts naar links speelden Gert-Jan/Adriaan/Denes en Jeroen. Op het middenveld Quinten/Marcel/Daniël en Rico. Stefan startte achter diepste spits Patje. Op de bank begonnen aldus René, Chris, John, Timo en wat later kwam ook Patrick W daar nog bij.

Het duel begon weifelend: beide ploegen tastten elkaar af waarbij de Zwerver meer balbezit had en voorin met wat balvaardige en snelle spelers gevaarlijker oogde. Doelman Mike had in deze beginfase een aantal knappe reddingen die een vroeg doelpunt voorkwam. Toen er een bal vanaf hun rechterkant voorgegeven werd twijfelde de spits geen moment en kopte de bal met een stuit in de linkerhoek onhoudbaar voor de invaller uit JO19-4: 0-1. Des te jammer was dit omdat we net daarvoor een mooie aanval niet in een voorsprong hadden weten om te zetten. Met name Daniël vocht voor elke meter op het middenveld maar via de zijkanten (Quinten en Rico) werd er te flegmatiek geopereerd zodat een snelle uitbraak achterwege bleef. In plaats daarvan verzuimden we in de verdediging een bal van de zijkant weg te schieten waardoor de bal in het vijfmetergebied bleef hangen. In de kluts en van dichtbij werd de 0-2 gescoord. Juist op dat moment konden we Mike wisselen voor Winash. De Drechtstreek-aanvallen misten finesse en ook het beetje geluk. Zo stond Stefan een aantal keren op scherp om zichzelf te lanceren maar kreeg hij de bal nét niet goed mee. In de tussentijd blesseerde Denes zich licht. Hij werd gewisseld door Timo waarbij Marcel een linie zakte in de achterhoede. Winash stond zijn mannetje maar een afstandsschot a la Roberto Carlos in de linkerhoek was ook hem te machtig. Deze 0-3 leek het einde van de wedstrijd ware het niet dat de Oostpolderploeg tegen het einde van de eerste helft op karakter iets terugdeed. Na een voorzet vanaf links en een rommelige situatie voor het doel van de Zwerver, was het Daniël die op wilskracht en doorzettingsvermogen de bal in het netje wist te koppen: 1-3! Deze stand gaf hoop voor het tweede bedrijf. De wedstrijd was weer open!

In de rust werden de nodige omzettingen gedaan: Chris/René/John en Patrick W. Kwamen voor resp. Patje/Adriaan (thx voor de bardienst in de tweede helft!!)/Quinten en Stefan. Rico ging in de spits spelen met Chris daar vlak achter. De tweede helft begon goed voor de blauw-witten. De posities werden beter ingevuld, de duels werden gewonnen en het leek wel of de Zwerver conditioneel problemen kreeg. Rico kreeg na een goede loopauto’s een grote kans die net voorlangs ging en de later terug ingewisselde Stefan omspeelde 1 op 1 wel de keeper maar de bal ging te snel richting de achterlijn om nog te halen voor een doelgerichte poging. Na een corner voor Drechtstreek werd er in buitenspel-verdachte positie in de counter de genadeklap uitgedeeld: 1-4. Daarna volgden er nog een bal op de paal en vlak voor tijd de 1-5: een uitslag die geflatteerd was maar die wel een uiteindelijk verdiende winnaar opleverde. Arbiter Vogel floot af na een vermakelijke en warme middag.

Volgende week komt Streefkerk 4 op bezoek. Aanvang is 16.00 uur. Sensatie verzekerd: toegang is gratis.